آسیب چشم و تعیین مقصر بین کارگر و کارفرما

سوال

با سلام و عرض احترام
2- بنده و دوستم یک پارت از کار پیچ و مهره اسکلت فلزی را از پیمانکار پروژه به صورت قراردادی به عهده گرفتیم.و در قرارداد نام من و دوستم به عنوان پیمانکار و نام پیمانکار به عنوان کارفرما قید شده است. در قرارداد تامین ابزار کار و تجهیزات ایمنی و بیمه مدنی حوادث و بیمه تامین اجتماعی به عهده کارفرما بود. و فقط انجام کار و رعایت مسایل ایمنی به عهده ما بود.
در هنگام کار فرزکاری پلیسه به داخل چشم من رفت و عینکی که کارفرما به من داده بود غیر استاندارد بود. چون ایشان برای بیمه من کاری نکرد، ناچارا شکایت کردم و با پرداخت حق و زحمه، کارشناس دادگستری به کارگاه اومدن و چون بنده را کارگر ماهر تشخیص دادند، 50% من و 50% به علت ابزار غیر استاندارد کارفرما را مقصر اعلام کردند و گزارش نمودند.
حالا که پزشکی قانونی رای به از بین رفتن 60% از بینایی من داده است، کارفرما میخواهد به رای کارشناس اعتراض بزند.
سوال بنده از شما این است که با توجه به متن قرارداد که خدمتتون عرض کردم، آیا بنده پیمانکار محسوب میشوم؟ و چند درصد در حادثه مقصر شناخته خواهم شد؟
با تشکر از توجهات شما
واقعا به یاری و راهنمایی شما نیاز دارم. لطفا مرا یای نمایید.
باز هم متشکرم

پاسخ ( 1 )

    0
    2016-11-22T00:00:00+03:30

    با سلام و احترام 

    اینکه شما پیمانکار محسوب می شوید یا خیر بستگی کامل به مفاد و مواد قرارداد دارد ، با این حال اگر شما به شخصه در حال کار با دستگاه بوده اید می توان گفت که در لحظه هم پیمانکار محسوب می شوید و هم کارگر . 

    در وصف کارگری شما ، کارفرمای شما بایستی خساراتی که وارد مشود را به عهده بگیرد و جبران نماید . اینکه چند درصد در ماجرا مقصر شناخته می شوید قابل عرض نیست . باید دید نظر کارشناس ، اوضاع و احوال زمان بروز حادثه ، محیط کار و … به چه نحو بوده است . به هر حال شما هم می توانید به نظریه آینده کارشناس اعتراض کنید . 

به این سوال پاسخ بدهید