احقاق حق و دریافت خسارت

سوال

باسلام و عرض ادب

ورودی مهر93 دکتری در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد هستم. ترم دوم دریک درس توسط یک استاد افتادم و ترم سوم دانشگاه درس دیگری بجای این درس به من ارایه داد به همراه دو درس دیگر و گفتند که درس افتاده حذف میشود. ترم چهارم هم درسی ارایه ندادند که در خرداد امتحان جامع بدهیم(یعنی یک ترم درسی ندادند) روز قبل از امتحان جامع نمرات ترم قبل را اعلام کردند و گفتند حق شرکت در امتحان را نداری و یک سال عقب افتادی چون درس افتاده حذف نشده و باعث کم شدن معدلت شده.باید ترم بعد درس افتاده را اخذ کنی و سال آینده امتحان جامع بدهی.شهریه این مدت را هم باید بدهی. 

ترم پنجم درس افتاده را مجددا اخذ کردم و ترم ششم با یکسال عقب افتادگی در امتحان جامع شرکت کردم. اما این بار یکی از اساتید به دلیل لجبازی و اینکه درس ایشان را اخذ نکردم تهمت تقلب به من زد (درصورتیکه مراقبین و مسول جلسه شاهد بودند که تقلبی صورت نگرفته). سپس جلسه کمیته انضباطی تشکیل دادند و علی رقم اینکه همه اذعان داشتند که استاد مذکور هرترم با این رفتار پر از عقده سعی در تخریب دانشجویان دارد و هرترم ادعایش غیرقابل قبول میشد اما این ترم حرف ایشان را قبول کردند و مرا محروم کردند.

اینجانب خواستار 1.دریافت خسارت بخاطر ارایه درس اشتباه، تاخیر چندماهه در اعلام نمرات درس و ممانعت از شرکت درجلسه امتحان جامع 

2.دریافت خسارت بخاطر دوسال عقب افتادنم بدلیل گذر زمان و عدم بهره بردن از مدرک دکتری 

3.احقاق حقوق در امتحان جامع و بی اساس بودن ادعای استاد مربوطه و اعاده حیثیت 

باسپاس فراوان

پاسخ ( 1 )

  1. دوست عزیز

    بخشی از صحبتهای شما مربوط به تخلفات میان سازمانی دانشگاه است که بهتر است ابتدائا در بستر مراجع حل و فصل اختلافات خود دانشگاه و سپس از طریق دادگاه های عمومی حل و فصل شود. 

    بخش دیگر صحبتهای شما به خسارت معنوی باز میگردد و مستند آن قانون مسئولیت مدنی کشور ماست. البته دادگاه های کشور ما در این خصوص زیاد رای نداده اند ، مثلا خسارت ناشی از عدم دریافت مدرک دکتری و منافع از دست رفته حاصل از آن و …. لیکن ما در این خصوص قانون داریم و شما می توانید دادخواست مطالبه خسارات معنوی را به دادگاه تقدیم کنید. 

    البته ناگفته نماند که موضوعی که شما مطرح می فرمایید ، موضوعی کاملا خاص و منحصر بفرد است و  این طرح دعوی باید مستدل و مستند باشد .  شکایت علیه دانشگاه موضوعی نیست که هر روز اتفاق بیفتد . 

     

     

به این سوال پاسخ بدهید