استرداد دادخواست شورا

سوال

سلام 

از زوجه ام جدا زندگی می کنم ولی طلاق نگرفتیم ، بابت عدم پرداخت اقساط وام ایشان بانضمام اوراق مشارکت حدود ۱۳ میلیون تومان اسفند ۹۵ دادخواست به شورا دادم جلسه اول برگزار شد و قاضی شورا دستور حضور شهود داد و طی جلسه رسیدگی دوم من دو نفر شهود بردم و خانمم با مدارک دادگاه مهریه که داشت ادعا کرد چون منزل پدرش شهرستان است این مرجع،  مرجع رسیدگی صالح نیست.

متاسفانه شهود من درست گواه نکردند و شهادت درست ندادند و قاضی قرار عدم صلاحیت صادر کرد. ،،، پرونده اومد شهرستان محل زندگی خانم ،، این موضوع یکماه قبل است که رفتم وقت رسیدگی گرفتم و الان ده روز بعد رسیدگی مرجع صالح دارم. سوالاتی دارم لطفا راهنماییم کنید: ۱- قصد دارم قبل رسیدگی برم شعبه  درخواست استرداد دادخواست بدم و بزارم یکسال بگذره و دوباره دادخواست بدم و شهود جدید ببرم ، آیا راه خوبی است ؟ و خانم من نسبت  به پرونده قبلی و شهود قبل به دادخواست جدید استناد نمی کند ؟؟ ۲- اگر از شعبه درخواست کپی از پرونده کنم و چون خواهان هستم و پرونده در اختیارم بگذارند اگر برگ شمار نباشد و بتوانم برگ شهود گواه را از پرونده بردارم آیا برایم مشکل ساز می شود ؟؟؟؟

لطفا راهنماییم کنید و هر راه دیگری می دانید در اختیارم بگذارید. تشکر

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام 

    دوست ارجمند ، توجه دارید که سامانه مشاوره حقوقی آنلاین جهت راهنمایی های حقوقی است و ما نمی توانیم بدون احاطه کامل بر موضوع قضایی راهنمایی در خصوص امور شکلی و دادرسی بدهیم . لذا در مورد اینکه دادخواست استرداد کردن شما خوب است یا خیر ، اظهار نظر نمی کنیم. 

    همچنین لطفا از وکیل که ناظر بر اجرای قانون است درخواست مشاوره در خصوص امور غیر قانونی نداشته باشید. معلوم است که خارج کردن مدارک از پرونده جرمی بزرگ است و حتما مجازات خواهد داشت. 

    تلاش بفرمایید در مسیر کاملا قانونی و مطابق مقررات حقوق خود را محفوظ دارید در غیر این صورت موفقیت شما کوتاه مدت خواهد بود . 

     

به این سوال پاسخ بدهید