افتتاح حساب در CIM Bank سوئیس

سوال

سلام وقت بخیر درمورد افتتاح حساب در CIM Bank سوییس چند تا سوال دارم از حضورتون اول اینکه آیا مالیات سالیانه برای نگهداری مبالغ بالا در این بانک باید پرداخت بشه ؟ دوم اینکه آیا کردیت کارت و دبیت کارت از طرف بانک صادر میشه و امکان خرید بصورت اینترنتی و پرداخت و دریافت حواله و انجام معاملات تجاری در همه کشورها تا سقف موجودی حساب وجود داره؟یعنی همون ب اصطلاح کارت ب کارت خودمون یا واریز یا دریافت ب حساب امکانش هست؟ از این کارت ها ب حساب های داخل ایران هم میشه حواله زد و دریافت حواله کرد؟ و سوال آخر اینکه خارج کردن پول از این بانک چ‌شرایطی داره؟

پاسخ ( 3 )

  1. سلام وقت بخیر ،

    نکته اول اینکه حسابهای بانکی خارجی که برای ایرانیان افتتاح می شود به هیچ عنوان نباید با ایران مراوده داشته باشند وگرنه ریسک بلوکه شدن را دارند.

    در خصوص مالکیت هم اگر این حساب از نوع غیر مقیم (Non-Resident) باشد مشمول مالیات نخواهند بود مگر اینکه این درآمد ها در سوئیس بدست آمده باشد.

    صدور کارت بانکی هم از توابع این حساب بانکی است و طبیعتا انجام میشود.

    نکته آخر اینکه در حال حاضر افتتاح این حساب با پاسپورت ایرانی مقدور نیست مگر اینکه پاسپورت دوم داشته باشید. در غیر این صورت می توانید از سرویس افتتاح حساب بانکی در میلینیوم پرتغال استفاده کنید.

  2. سلام مجدد جناب مسعودی ممنون بابت پاسخگویی سریعتون من مقاله مربوط ب بانک میلینیوم پرتغال و مطالعه کردم دو سوال برام پیش اومد ممنون میشم پاسخ بدین ..یکی درمورد مدارک مورد نیاز برای ارائه یکیش بود گواهی اشتغال معتبر و دیگری گواهی اثبات وضعیت مالیاتی ..من ارثیه ای دارم ک داخل ایران نیس و عمان هستش و مبلغ بالایی در حدود 1و نیم میلیون دلاره و در حال فروشه و وارد کردن این مبلغ ب ایران اصلا امکان پذیر نیست چون صد در صد بلوکه میشه و همینطور گواهی اشتغالی ک فرمودین باید چ نوع گواهی اشتغالی باشه میشه درموردش توضیح بدین و همچنین گواهی اثبات وضعیت مالیاتی من وقتی اینجا حساب رقم بالایی ندارم و اشتغال بزرگی ک شامل مالیات بشه ندارم چطور این مدارک و باید ارایه بدم ؟و مبلغی ک گفتم در این بانک پرتغال بلوکه نمیشه؟

  3. با سلام مجدد خواهش میکنم.

    به هر صورت ارائه یک گواهی اشتغال ( مثل یک گواهی که از شرکت ایرانی مبنی بر اشتغال شما صادر می شود) ضروری است.

    برای بحث مالیاتی در حال حاضر ارائه کد مالیاتی ایران ضروری نیست.

    در حال حاضر بانک پرتغال برای افتتاح حساب برای تمکن مالی شخص هم مدارکی را طلب می کند که شما می توانید برای این موضوع از اموالی که در عمان دارید استفاده کنید.

به این سوال پاسخ بدهید