ایجاد مزاحمت و ممانعت از حق مسلم ما با وجود حکم دادگستری

سوال

با سلام .. به طور خلاصه : در هشت هکتار زمین که بصورت مشاع (بین 4 نفر) بوده فردی اراضی ما را تصرف میکند .. ما در آگهی روزنامه نوبتی متوجه شدیم و اقدام به شکایت و در دادگاه او را محکوم و مالکیت ما اثبات گرددید .. بعد حدود یک ماه منابع طبیعی در دیوان عالی کشور از شخص متصرف ( که ما محکومش کردیم ) شکایت و پلاک او را باطل مینماید و از او خلع ید میگیردو این اراضی ملی اعلام میکند ..چند وقت بعد یکی از شرکای ما از روی ناآگاهی و بیسوادی بدون پروسه ی اداره ی ثبت و استعلام از منابع طبیعی و غیره .. روی قسمت کوچیکی از همین اراضی تصرف میکند .. در واقع اینکه منابع طبیعی علیه احدی از شرکا .. کل زمین را خلعید میکند (به این دلیل که در دیوان عالی ملی اعلام شده)..
شبه و سوال ما این است : آیا اعتراض ثالث از دیگر شرکای مشاعی که در دعوی حضور نداشته بهتر است ؟
یا دادخواست اثبات مالکیت و کسر مساحت 2 هکتار ؟
و یا دعوی رفع مزاحمت و ممانعت از حق (منابع طبیعی)؟
زیرا مالکیت ما به اثبات رسیده و دادگستری ما را مالک شناخته و اجراییه ی ما به تاریخ روز شده (حکم داریم) ارتباطی به منابع طبیعی ندارد که عنوان نماید این اراضی ملی است…. آیا اعتراض ثالث به طبع حکحم بدوی که خلع ید کلی شده درست خواهد بود ؟

پاسخ ( 1 )

  1. دوست عزیز

    متوجه نشدیم که منابع طبیعی چطور و چگونه در مرحله دیوان عالی کشور به پرونده شما وارد شده است؟ به کدام پرونده وارد شده است ؟ و آیا رای دیوان در ادامه رسیدگی به همان پرونده ای بوده که مالکیت شما بدوا اثبات شده است یا خیر؟

    اگر در مرحله فرجام خواهی در خصوص همان پرونده در دیوان رای بر ملی بودن اراضی صادر شده باشد دیگر رای دادگاه بدوی بر مالکیت شما مفهومی ندارد چون مرجع بالاتر رای آن را نقض کرده است.

به این سوال پاسخ بدهید