بازداشت وتوقیف خودرو به اتهام سرقت بدون وجودشاکی

سوال

بنده ساعت۲۲:۰۰ درحال رفت به محل کارم بودم که به گشت انتظامی منوبازرسی کرد به دلیل نداشتن مدارک منو به اتهام سرقت خودرو متهم کردبعدازشکنجه و ضرب جرح که مدارک خودرو با اصل سندخونوادم رسوندن منو به اعتیادمتهم کردن بعداز کیت دادن که ثابت شد اعتیادندارم مجدد به حمل پایپ متهم کردن ازم خواستن به قاضی بگم که این پایپ تو ماشینم بود اما نمیدونم مال کی هست….
خلاصه بدونم پیش قاضی بازوبند و دستبند منم به قاضی حقیقت رو گفتم که خودرو مال من هستش و شاکی نداره اما به نام شخص دیگه هستش که درحضور من این پایپ پیدا نشد در غیاب بنده گفتن پایپ از خودرو کشف شد…قاضی هم باالتزاممبلغ۳۰۰۰۰۰۰۰ریال آزادم کرد برای تحویل خودرو به کلانتری رفتم اونا خودرو رو ندادن بهم بعدازارجاع پرونده به دادیاررفتم ازادی خودرو درخواست کردم مجدد پرونده پایپ قرارعدم صلاحیت صادر کرد ولی به اتهام سرقت اخطاریه فرستادمنم حاظرشدم و ثابت کردم خودرو سرقتی نیست بااین حال دستوررفع توقیف خودرو رو صادر نکرد حالا سوال من اینجاست که؟؟
آیا بنام نبودن خودرو جرم است؟
ایابه دلیل نداشتن مدارک میشه راننده به سرقت متهم کرد؟؟
آیا بدون داشتن شاکی خصوصی یا بدون دلیلی به اتهام سرقت دردادسرا احضارت کنن؟؟
آیا ۴۵روزاز مدت گذشت توقیف خودروگذشته وبه دلیل مالک نبودن خودرو وحضورمالک اصلی آن برای ازادی خودرو الزامی می باشد …خب دادگاه به بنده اتهام سرقت زده برای اثبات سرقت بایدشاکی مدارک یاشاهد یا صاحب اصلی خودرورو احضار کنه من که متهم هستم‌ وصاحب اصلی خودرو ازم شکایتی نکرده اصلا از خودرو یا سرقت شکایتی اعلام نکرده اگر بنده صاحب خودرو احضار کنم‌ و ثابت بشه خودرو متعلق به بنده هستش به دلیل تهمت و افترا از چه کسی شاکی بشم؟قاضی شعبه یا کلانتری یادادستان

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام و احترام

    به نام نبودن خودرو جرم نیست ولی باید مدارک را همراه داشت.

    در عین حال همراه نداشتن مدارک خودرو دلیلی برای توقیف و بازداشت شما و خودرو نبوده است. میتوانستند پلاک ماشین را استعلام بگیرند و متوجه موضوع بشوند.

    در خصوص اتهامات نمی توانم اظهار نظری بکنم این موضوع باید با گزارش اولیه ماموران تطبیق داده شود و در دادگاه از آن دفاع کرد.

    برای آزادی خودرو باید شخصی که ماشین به نام وی است حاضر شود و گمان نمی کنم شما بتوانید این کار را انجام دهید.

     

به این سوال پاسخ بدهید