بکار گیری افراد مشمول قانون کار در دستگاه های اجرائی

سوال

با سلام و احترام

سئوال حقوقی داشتم در صورت امکان بنده را راهنمایی فرمایید:

اگر دستگاه اجرایی بخواهد بر اساس مواد قانونی ذیل چند نفر را با استفاده از قانون کار، بکار گیری کند چگونگی وشرایط جذب این افراد باید بر اساس قانون کار صورت بگیرد یا بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری؟

با عنایت به اینکه دستگاه مورد نظر جزو دستگاه های دولتی و اجرائی محسوب می شود ولی افراد جذب شده مشمول قانون کار خواهند بود.
با عنایت تبصره4 ماده117(قانون مدیریت خدمات کشوری)، در هنگام بکارگیری این افراد ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشوری باید اعمال شود یا نه؟ با اینکه این افراد از شمول این قانون(قانون مدیریت خدمات کشوری) مستثنی می‌باشند.
ماده 124(قانون مدیریت خدمات کشوری) – به‌کارگیری نیروی انسانی در برخی از مشاغل که سازمان اعلام می‌دارد در سقف پستهای سازمانی مصوب و مجوزهای استخدامی‌براساس قانون کار امکانپذیر می‌باشد.
تبصره4 ماده117(قانون مدیریت خدمات کشوری) – کارمندانی که با رعایت ماده(124) مطابق قانون کار جمهوری اسلامی ایران در دستگاههای اجرائی اشتغال دارند از شمول این قانون(قانون مدیریت خدمات کشوری) مستثنی می‌باشند.

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام و احترام 

    این موضوع مشمول همان اصطلاح عرفی استخدام قراردادی است و به نظر می رسد مشمول قانون کار باشد نه قانون مدیریت خدمات کشوری . 

    چرا که این افراد استخدام رسمی سازمان و یا اداره دولتی محسوب نمی شوند بلکه برخی به عنوان پیمانی و برخی به شکل قراردادی با سازمان مربوطه همکاری می کنند . 

    با این حال قرارداد فیمابین می تواند گویای جزئیات بیشتری باشد . 

به این سوال پاسخ بدهید