تامین خواسته و مطالبه وجه و دادخواست فسخ قرارداد

سوال

متن قرارداد بصورت کلی مشارکت در یک باب هایپر مارکت است که از ابتدا در تصرف یحیی زارع بوده و یحیی زارع با شرایطی که در این قرارداد اومده تمام کالاها و اموال خودش رو ارزیابی کرده و بصورت امانی داده به ملکی و آقای ملکی هم علاوه بر دادن سهم شراکت خود بصورت نقد و اقساط . متعهد گردیده که 5 میلیون تومان بدون هیچ قید و شرطی بابت شراکت به یحیی زارع بده و 5 میلیون تومان هم به مالک . بند 4 قرارداد : اجناسیکه بصورت امانی نزد آقای ملکی در فروشگاه است چنانچه حداکثر پس از گذشت 90 روز بفروش نرسد بایستی با تاریخ انقضاء تحویل آقای یحیی زارع گردد که سقف این بند 5 میلیون تومان می باشد.(این بند رو رعایت نکرده و بعضاً کالاهائی رو با گذشت 4 الی 5 ماه به زارع مرجوع کرده که تاریخ اونا هم گذشته .) بند 13 قرارداد : چنانچه طرفین معامله آقای محمد ملکی و یحیی زارع به مفاد این قرارداد عمل ننمایند می بایست مبلغی معادل 20 میلیون تومان را بعنوان غرامت به طرف متضرر شده پرداخت نمایند.(این بند هم توسط ملکی رعایت نشده و چون به بند های قرارداد پایبند نبوده ، پس بایستی 20 میلیون غرامت رو پرداخت کنه) بند 17 قرارداد: کلیه خریدها از تاریخ عقد قرارداد بنام محمد ملکی یا نماینده ایشان انجام می گردد.(این بند هم از طرف ملکی رعایت نشده و از برخی شرکتها مثل شرکت کوکاکولا و سایه سمن (سن ایچ ) به اسم یحیی زارع خرید کرده است) بند 23 قرارداد : درصورت عدم پرداخت اجاره ماهیانه و سود حاصل از شراکت به آقای یحیی زارع و آقای رنجبر(مالک)،روزانه مبلغ یکصد هزار تومان آقای ملکی بابت خسارت دیرکرد متعهد به پرداخت به آقای زارع می گردد.در صورت عدم پرداخت اجاره بیش از سه ماه ، قرارداد بصورت یکطرفه فسخ می گردد.(این بند هم توسط ملکی رعایت نشده الان 3 ماهه که اجاره و حق مشارکت رو نداده) بند 25 قرارداد : آقای ملکی موظف به تسویه بدهی ها از تاریخ عقد قراداد تا پایان این قرارداد از جمله مالیات ، ارزش افزوده ، انشعابات ، دارایی ،بیمه ، حقوق پرسنل ،کرایه و هرگونه بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد و درصورت تسویه کامل این بدهی ها چک ایشان عودت می گردد.ضمنا یکفقره چک به شماره 616425 بانک صادرات بمبلغ 100 میلیون تومان بابت ضمانت حسن انجام این بند به آقای یحیی زارع تحویل گردید و در صورت عدم انجام تعهد هر کدام از موارد ذکر شده در این بند آقای یحیی زارع از طریق مراجع ذیصلاح در خصوص اجرایی کردن چک می تواند پیگیری کند و آقای محمد ملکی تعهد پرداخت مبلغ چک را دارد.(که این بند هم موارد انشعابات،بیمه ،کرایه و… دیگر از طرف ملکی رعایت نشده و منجر به خسارت یحیی زارع در اداره بیمه هم شده …..) اظهارنامه هم دادم ولی هنوز جواب نداده؟ بهترین و سریعترین روش برای تخلیه و گرفتن کلیه اجور معوق و خسارات چیه ؟ لطفاً راهنمایی کنید؟

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام 

    دوست ارجمند ، 

    از ظاهر سوال شما بر می آید که قرارداد فی مابین بیشتر مشارکت است تا اجاره لذا ما در این بحث ” تخلیه عین مستاجره ” نداریم . 

    بعد از اینها شما یک قرارداد دارید با یک سری تعهدات قراردادی ایفا نشده ، لذا بایستی از طریق صحیح نسبت به الزام شخص مقابل به ایفای تعهدات و در قدم دوم فسخ قرارداد فی مابین اقدام نمایید. خسارتهای وارده را هم می توان در کنار دادخواست فسخ قرارداد مطالبه کرد. 

    در هر صور تپیشنهاد می کنیم با در دست داشتن مدارک کامل به دفتر وکیل مراجعه کنید تا بتوانید راهنمایی مشروح و مستدل دریافت کنید چرا که بدون مطالعه قرارداد و اسناد مربوطه اظهار نظر نمی توان دقیق باشد . 

     

به این سوال پاسخ بدهید