تصادف اتومبیل و مطالبه خسارت و پس گرفتن مدارک

سوال

با سلام:
من در تاریخ 13 خرداد در اتوبان کسایی تبریز در حال گذر ماشینی از عقب به ماشین ما زد و با تشخیص پلیس ایشان مقصر شناخته شد و مدارک ایشان مانند بیمه کارت ماشین و گواهینامه تحویل من شد و گواهینامه من نیز به ایشان داده شد ما توافق کردیم من ماشینم را با 500هزار تومانی که ایشان علی الحساب داد درست کنم که اینکار را کردم و نمایندگی سایپا مبلغ 1میلیون و 280 هزار تومان فاکتور داد حال ایشان شاکی است که نمایندگی زیاد گرفته من قبول نمی‌کنم و حالا مدارک ایشان پیش من است و تلفن مرا هم جواب نمی دهد مشکلی که وجود دارد ایشان در میاندوآب است و من در تهران ساکنم. من با پلیس هم تماس رفتم همه شورای حل اختلاف را پیشنهاد می‌دهند. چکار باید کرد؟

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام ،
    اگر منظور اقدام قضایی باشد شما باید در شورای حل اختلاف به میزان مبلغ ، دادخواست مطالبه خسارت ثبت کنید تا رسیدگی شود. همچنین برای پس گرفتن مدارک می توانید ضمن همان دادخواست ، درخواست استرداد کنید.
    این دادخواست را به همراه همه مستندات مثل گزارش راهنمایی و رانندگی و همچنین فاکتورهای سایپا ثبت کنید. به هر صورت ایشان باید ابتدا مطابق حکم دادگاه به پرداخت خسارت محکوم شوند تا شما بتوانید الباقی مبلغ را مطالبه کنید.

    بهترین پاسخ

به این سوال پاسخ بدهید