تصرف زمین و اصلاح سند

سوال

با سلام،زمینی به ابعاد ۲۸۰۰متر بوده است ک این زمین به دو تکه ۱۴۰۰ متری در گذشته تقسیم شده بوده است،و سند قدیمی داشته است،بین دو زمین دیوار گلی ای نیز کشیده شده است و در کنار دیوار جوب اب و پیاده رو کوچکی نیز برای زمین کنار قرار دارد و دیواری نیز برای آن باغ کناری در قدیم کشیده شده است(یعنی بین دو زمین ،محلی مانند کوچه ایجاد شده است ک از دو طرف تا وسط زمین دیوار کشی قدیمی دارد ) ،تکه زمین ما وارد بافت شهری شده و برای سند اقدم کردیم،وقتی متراژ رو اندازه گرفتن ۱۳۰۰متر بوده(۱۰۰متر کمتر از سند قدیمی) و دیواری ک سمت باغ ما بوده نیز مشترک قید شده است! ، همچنین در نقشه شهرداری اون حالت کوچه بین دو زمین،جزوه ملک زمین کناری حساب شده است،البته زمین کناری هنوز جزوه بافت نیامده و به صورت مشاعی و سند قدیمی است، متاسفانه حدود یک سال هست ک سند6 دانگ برای باغ ما صادر شده است،، میخواستم ببینم امکانش هست این ۱۰۰متر تصرف شده رو با اعتراض برگرداند با توجه به این ک یک سال است سند ۶ دانگ ما صادر شده است؟؟؟؟، همچنین میشود به اینکه داخل سند ما دیوار سمت زمین ما به صورت مشترک قید شده است نیز اعتراض وارد کرد؟؟؟؟
ممنون از پاسخگویی شما

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام و احترام

    حقیقت این است که بعد از صدور سند رسمی کار تغییر و اصلاح کمی سحت می شود. در اغلب موارد شاید مجبور باشید ابتدا در دادگاه درخواست ابطال سند رسمی را مطرح کنید و بعد از ابطال سند مجددا برای سند جدید با اصلاحات مورد نظر اقدام کنید.

    در حال حاضر توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی در خصوص موضوع با مقامات ثبتی محلی بحث را مطرح کنید. احتمال دارد در خصوص موضوع شما بدون اقدام در دادگاه احتمال اصلاح سند باشد.

به این سوال پاسخ بدهید