تهدید تحت عنوان اخاذی

سوال

با سلام و خسته نباشید, من با دختری بیشتر از یک سال دوست بودم (از طریق تلگرام) ایشون تعداد زیادی عکس و فیلم مبتذل و مستهجن از خودش و کلیپی مستهجن خارجی برای من ارسال کرده, بعد قرار به کار و چک دادن از اون و سفته از من به اون داشتیم. ولی چون دیلیت اکانت زدم به پیام ها دسترسی ندارم. بعدا که بحث و دعوا کردیم؛ تهدید تحت عنوان اخاذی و جانی از من شکایت کرده؛ مقداری عکس از سیکریت چت ارائه داده که من تهدید کردم که نمیدونم از کجاست!
آگاهی اومدن سیستم من و بردن و تعدادی سی دی! فیلم های دختره توی سیستم بود که مشخص شد. سیدی ها هم مقداری مبتذل و کمی مستهجن بوده.من که نمیدونستم در آگاهی و دادیار بدون خوندن امضا کردم. الان میگن تو قبول کردی تهدید کردی!
پرونده دادگاه نرفته ولی برای سی دی ها که خواستنم سوال کردن سی دی ها از خودته؟ من قبول کردم و امضا کردم باز هم بدون خوندن. ترسیده بودم الان میگن آخرین دفاعیه بوده امضا کردی ولی دادیار به من نگفت آخرین دفاعیه بوده! میتونم درخواست اعتراض بدم. می تونم ثابت کنم من تهدید نکردم؟ حکم من چی میشه؟ اون مجازات نمیشه؟ حکمی نداره؟ تبرئه میشه؟ ممنون.

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام،

    دوست گرامی شما متاسفانه نمی دانید چه چیزی را امضا کرده اید و اصلا نخوانده اید ، حالا از مشاور می پرسید که حکم شما چیست و مجازات چه می شود! ما بدون اینکه بدانیم چه اسنادی در پرونده هست که نمی توانیم اظهار نظر کنیم.

    اما نگران نباشید اگر در مرحله دادسرا باشید پرونده بزودی با صدور کیفر خواست به دادگاه فرستاده می شود و شما فرصت دفاع از خودتان پیدا می کنید.

    فقط در آینده هیچ چیزی را نخوانده امضا نکنید و بدانید که مجبور هم نیستید هر چیزی را امضا کنید !!

به این سوال پاسخ بدهید