دادخواست به شورا نفقه زوجه

سوال

سلام خانم من از طریق شورای حل اختلاف اقدام به مطالبه نفقه از دوران عقد مرداد 1392 تا به حال نموده است. جلسه رسیدگی اول 7 مرداد بود و کارشناس نفقه مبلغ 15 میلیون تومان تا آخر شهریور ماه نظریه تکمیلی داد ، اعتراض زدم و از رئیس شورا درخواست وقت رسیدگی مجدد جهت حضور شهود مبنی بر مخارج انجام شده در دوران عقد کردم چون فاکتور مخارج دوره عقد ندارم و هیأت سه نفره مبلغ 14.500.000 تومان نظریه دادند. دادخواست تمکین من تاریخ اول مرداد است و زوجه الزام به تمکین شد ولی برنگشت و زوجه اعتراض زد و هنوز جواب تجدیدنظر نیومده ، 8 آبان وقت رسیدگی دوم شورا است ، چند سوال دارم لطفا راهنماییم کنید: 1- باتوجه به دادخواست تمکین از مرداد ماه ، نظریه کارشناس هیات تا آخر مهرماه خورده من چگونه می توانم از مردادماه به بعد محکوم به پرداخت نفقه نشوم ؟؟ 2- شهود خاله و خواهرم هستند آیا مورد قبول است و در شورا چه چیزی بگویند ؟؟ 3- آیا می توانم تا تعیین تکلیف تجدیدنظر تمکین وقت رسیدگی دوم شورا را باطل یا به جهت صدور حکم به تعویق بیاندازم ؟؟ / لطفا به سه سوالم پاسخ بدین و هر راهنمایی که میدونید به نفع من است بهم بگین / سپاس

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام 

    1- رای در خصوص تمکین همسر شما هنوز قطعی نشده است تا بتوان در مقام اعتراض به نظریه کارشناس از آن استفاده کرد. این رای هنوز در مرحله تجدید نظر است.

    2- پذیرفتن اعتبار شهادت شهود با محکمه است ، لیکن بهتر است از شهودی که رابطه فامیلی با شما ندارند استفاده کنید. 

    3- با توجه به اینکه عدم تمکین زوجه ، نفقه را ساقط می کند و رای قطعی تمکین در ماجرای نفقه تاثیر می گذارد. شما می توانید این موضوع را به اطلاع شورا برسانید و از ایشان بخواهید که قرار اناطه صادر کنند. قرار اناطه به این معناست که شورا رسیدگی را متوقف کند تا رای دیگر صادر شود. 

    دفت داشته باشید که ارائه مشاوره حقوقی دقیق و راهبردی صرفا با مطالعه کامل پرونده ، اسناد و مدارک و اوصاع و احوال دادگاه مقدور است. لذا نظریات فوق ممکن است صحیح نباشد. توصیه می کنیم شما به صورت حضوری با وکلا مشورت کنید. 

     

    بهترین پاسخ

به این سوال پاسخ بدهید