دعوای تخلیه ملک تجاری

سوال

باسلام
شخصی حدود۴۰ سال است که در یکی از مغازه های ملک فعالیت دارد و هربار که صاحبان ملک خواستار ارائه مستندات و مدارک دال بر اجاره سرقفلی از صاحب قبلی ملک از ایشان شده اند، طفره رفته و یک بار هم درسال ۹۳ دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی اجاره علیه صاحبان ملک داد که محکوم شد . حال که صاحبان ملک قصد تخریب و نوسازی ملک را دارند، از تخلیه مغازه خودداری نموده و بابت حق کسب و بیشه مبلغ بسیار هنگفتی را از صاحبان ملک مطالبه می نماید. آیا دادن دادخواست خلع ید برای این موضوع کافی است؟
لازم به توضیح است که انتقال سرقفلی به صورت رسمی و قانونی صورت نگرفته است و شخص متصرف هیچ مدرکی بابت انتقال سرقفلی ندارد
حال راه حل سریعتر پیشنهادی برای تخلیه این مغازه بجز توافق و مصالحه چیست؟ چون چندین مرتبه نشست داشته ایم و هردفعه مبلغ درخواستی ایشان بالاتر رفته است

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام و احترام

    توجه داشته باشید که در صورت انتقال قانونی سرقفلی به ایشان ، شما با ارائه دادخواست خلع ید نمی توانید پرونده را پیش ببرید چرا که بر اساس قانون و عرف موجود در املاک سرقفلی ایشان قبل از تخلیه ملک که آن هم باید شرایط قانونی خودش را طی نماید ، حق دریافت مبلغ سرقفلی یا حق کسب و پیشه را به نرخ عادله روز دارد ، با این حال باید در نظر داشته باشید تا زمانی که ایشان رضایت به تخلیه ندهد و یا مصالحه ای با ایشان صورت نگیرد ، پروژه شما متوقف خواهد ماند ، با این حال بهترین راه حل مصالحه و توافق با صاحب سرقفلی می باشد .

به این سوال پاسخ بدهید