مسئولیت دفاتر خدمات قضایی

سوال

با سلام.
درخصوص شرح وظایف دفاتر خدمات قضایی اگه دادخواستی با علم به اشتباه بودن نوع ثبت آن توسط دفتری صورت بگیره آیا دفتر مورد نظر هیچ گونه مسئولیتی در مورد آن دادخواست نداره ؟
شکایتی از یک ارگان دولتی بابت طلب صورت گرفته که دادخواست آن از طرف مدیر عامل و یک شخص که وکالت محضری داشته صورت گرفته و دادگاه دادخواست مورد نظر رو باطل و دلیل ان را اخذ وکیل و یا ارائه دادخواست مستقیم از طریق هیئت مدیره اعلام کرده و شخص دارای وکالت محضری رو غیر قابل قبول دانشته

پاسخ ( 4 )

  1. با سلام 

    متاسفانه دفاتر خدمات قضایی پس از تحریر و تنظیم دادخواست ، یک برگ پرینت شده از دادخواست را تحویل خواهان می دهند و وی را مجبور می کنند تا عبارت ” دادخواست فوق مورد تایید اینجانب می باشد ” را بنویسند و امضاء کنند . اگر شما هم این عبارت را در زمان تقدیم دادخواست روی برگ مورد نظر مرقوم نموده و امضا کرده اید ، دیگر ادعایی علیه دفتر مربوطه مسموع نخواهد بود . 

    با این حال ممکن است بتوان ادعا کرد که به دلیلی فقدان دانش حقوقی این اتفاق رخ داده است . آیا شما این عبارت را روی دادخواست نوشته اید ؟ 

    0
    2017-06-21T00:00:00+04:30

    فقط امضا کردم درخواست رو

    0
    2017-06-21T00:00:00+04:30

    حدود یک میلیون تومان بابت داخواست هزینه پرداخت شده است آیا راه حلی جهت تصحبح دادخواست یا برگشت آن وجود داره ؟

  2. با سلام مجدد 

    با عنایت به اینکه دادخواست از طرف دادگاه رد شده است دیگر نمی توانید آن را اصلاح کنید و متاسفانه راهی نیز برای برگشت هزینه دادرسی پرداخت شده نیز وجود ندارد . 

    توصیه می کنیم در اقدام قضایی بعدی حتما با یک وکیل دادگستری مجرب مشورت کنید و در صورت امکان وکالت پرونده را نیز به وی بسپارید تا این اشتباهات رخ ندهد . 

    اگر سوال یا ابهام دیگری دارید در خدمت شما هستیم. 

به این سوال پاسخ بدهید