راه هی برای پناهنده شدن بدون مهاجرت غیرقانونی

سوال

سلام.
من یک جوان افغانستانی هستم
در ایران زندگی میکنم
درایران به دلیل اشتباهات فراوان در مدارک شناسایی ما دچار مشکل شده ایم
در مدارک شناسایی یاهمون کارت آمایش
ازابتدا در پرونده ما اسم برادر بزرگ ترم بجای اسم پدرم ثبت شده
و چند نفر بافامیلی متفاوت درپرونده ما بود
خلاصه کنم برای این اشتباهات برادربزرگ که اسمش بجای پدر فوت شده مون بود به اشتباه ثبت شد یعنی بجای این که فرزند عیسی باشیم فرزند محمد شدیم
والان که آمایش جدید هست باید ما
در سفارت افغانستان تثویت هویت بشیم و پاسپورت افغانستان رو بگیرم تا مدارک شناسایی ما تمدید شود اما به دلیل دو اسمه بودن سفارت میگه فقط از افغانستان درست میشه ما نمیتونیم کاری کنیم
اما اگه افغانستان بریم کشته میشیم به به این دلیل به ایران اومدیم که فامیلامون به دلیل اینکه ارثیه رسیده بود به ما میخواستن بکشن
وچون گردن کلفت هستن نمیتونستیم کاری کنیم واگه بریم جونمون در خطره
آیا راهی هست که به طور قانونی به یک کشور مثل انگلیس مهاجرت کنیم

پاسخ ( 1 )

  1. این پاسخ ویرایش شده است.

    با سلام و احترام ،

    نکته اولی که باید به شما توضیح بدهم این است که شما برای هر اقدام مهاجرتی به پاسپورت معتبر نیاز دارید و اگر متاهل باشید نیاز به عقدنامه رسمی از دولت افغانستان یا سفارت این کشور در ایران دارید. این مدارک همگی باید ترجمه رسمی بشوند.

    مشکل عمده دوستان افغان ما این است که متاسفانه پاسپورت معتبر ندارند و از طرفی چون اغلب اقامت معتبر هم در ایران ندارند حتی اگر ویزای اروپا هم داشته باشند نمی توانند از مرزهای ایران خارج شوند ( چون مهر ورود معتبر ندارند)

    هر کشوری که شما از آنجا بخواهید به اروپا سفر کنید به مهر ورود شما در پاسپورتتان دقت می کند و اگر به صورت قانونی وارد نشده باشید از سفر شما ممانعت به عمل می آورند.

    تنها راه مهاجرت قانونی از طریق پناهندگی مکاتبه با سازمان ملل متحد است تا بتوانید قبل از سفر و جابجایی ویزا دریافت کنید که آنطور که ما شنیده ایم این مساله هم بسیار زمان بر است.

    توصیه ای که دارم این است که پاسپورت افغانی را معتبر کنید و به صورت قانونی وارد ایران شوید و حتی المقدور اقامت بگیرید و بعد از طرق قانونی برای دریافت ویزای کشور مقصد اقدام کنید.

به این سوال پاسخ بدهید