رد دادخواست مستحق للغیر بودن مبیع

سوال

با سلام طی قراردادی در سال 88 زمینی را که دارای برگ واگذاری بود با وکالت به فردی در ازای پیش فروش دو واحد اپارتمان واگذار نمودم
در سال92 واحدها را تحویل گرفتم
در سال 95 بانک مسکن کل واحدهای مجتمع را از طریق اجرای ثبت به نام خود انتقال داد(به دلیل عدم پردخات و تقسیط وام توسط سازنده)
به عنوان ابطال معامله بر اثر مستحق للغیر شدن مبیع (دو واحد اپارتمان) شکایت کردم که قرار عدم استمعا صادر شده تقاضای تجدید نظر کردم با زهم رد شده چه باید بکنم؟

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام و احترام 

    در این پرونده مستحق للغیر بودن مطرح نیست چرا اینکه آپارتمانها در زمان وقوع معامله در ملکیت بانک نبوده اند تا این موضوع سبب ابطال معامله شود . 

    ظاهراً در پرونده شما رای قطعی صادر شده است و اعتبار امر مختومه را دارد یعنی شما نمی توانید همین پرونده را با همین موضوع مجددا مطرح کنید .

    ولی اگر مسیر طرح دعوا را تغییر دهید ( که کاری تخصصی است ) و یا اینکه دلایل و مستندات جدیدی ارائه دهید ( موارد اعاده دادرسی ) می توانید پرونده را مجددا به جریان بیندازید . 

    واقعیت این است که پرونده ای که می فرمایید پرونده به غایت تخصصی و پیچیده است و اگر یک وکیل متبحر و متخصص کار را مدیریت نکند ، معمولا به همین نتیجه ختم خواهد شد . 

    توصیه ما این است که با وکلای دپارتمان املاک موسسه وقت مشاوره بگیرید . در صورتی که پس از مطالعه پرونده و مدارک راهی برای احقاق حق شما وجود داشته باشد حتما اقدامات لازم انجام خواهد شد . 

    یک وکیل خوب بگیرید تا حقوقتان از دست نرود

    در خدمت شما هستیم .

به این سوال پاسخ بدهید