شکایت زوجه در اداره کار

سوال

سلام

من نمایندگی بیمه دارم ،، مهرماه سال 94 عروسی کردم ،، بخاطر هزینه های زندگی از همسرم خواهش کردم بیاد دفترم و در شرکت دیگری کار کنم چون خانم من حاضر نبود در شرکتی کار کند ،، از مهر تا اسفند همسرم در دفتر من بودند تا اینکه محل کار جدید اتمام قرارداد من اعلام کرد و مجدد در خودم در دفترم مشغول کار شدم و خانم در منزل ،،، اردیبهشت 95 مجدد کار جدیدی در یک شرکت پیدا کردم ،، اینبار هم از خانم خواهش کردم بیا دفترم و به من گفت “باید یک دست نویس بهم بدی که ماهانه 2.000.000 ریال حقوق من است” من هم بخاطر اینکه خانومم هست و زندگی می کنیم بهش اعتماد کردم و کاغذ کوچکی نوشته دادم ولی مهر نکردم و فقط امضا کردم ،،، خانم دو ماه دفترم بودند یک روز بعد از آخرین روز کاری خانمم به دفتر که رفتم دیدم مهر کاریم نیست ، بهش گفتم گفت دستش نیستولی مهر خودش برداشته بود. ما مشکل خانوادگی پیدا کردیم و خانوم در منزل ماندند ،،  از آذر 95 به علت مشکلات خانوادگی خانمم کلا به منزل پدری خود رفت دادخواست مهریه و نفقه داد , الان در حال پرداخت مهریه و نفقه هستم.

امروز از اداره کار پیامک مبنی بر دادخواست خانم من به طرفیت اینجانب مطرح شده ، من استشهادیه از ۶ نفر از همسایگان محل کسبم گرفتم که خانومم در این چهار سال تو این دفتر کار نکرده است.

آیا این کافی است و اداره کار قبول می کند ؟؟ لطفا راهی نشان دهید این مورد را محکوم نشوم ،، بخدا از مهریه خسته شدم طاقت محکوم شدن این را ندارم. سپاس

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام 

    هموطن گرامی ، 

    متاسفانه ما نمی توانیم راهی نشان شما بدهیم که در اداره کار محکوم نشوید ! 

    اگر همسر شما با استناد به دست نوشته شما از شما شکایت کرده باشد احتمال موفقیتش بالاست . چون این نوشته اقرار شما به اشتغال ایشان است و در مقام ارزش دلایل سند ارزش بیشتری از شهادت شهود دارد. 

    به هر صورت شما باید در دادگاه حضور یابید و از حقوق خود دفاع کنید . 

به این سوال پاسخ بدهید