ضرر و زیان

سوال

سلام
من یه قطعه زمین از یه خانم خریدم بصورت قانونی بعد از اتمام ساخت و گرفتن پایانکار ساختمون اقدام کردم به گرفتن سند ولی بعد فهمیدم که فروش مال غیر بود که برای نفر اول که جز ورثه بوده 3 سال زندان و جریمه نوشتن بعد از اعتراض پرونده رفت دادگاه تجدیدنظر که وکیل اون خانم با چرب زبونی تونست جلو قاضی جریمه بخشیده شود و 3 سال زندان به 1 سال زندان تبدیل شد و حکم قطعی صادر شد . (2 سال پرونده طول کشید و جلو ساخت و ساز منو گرفتن و همه چی گرون شد چون برای ساخت کامل ساختمون به سند نیاز داشتم که وام بگیرم) بعد از اینکه پرونده رفت برای اجرای احکام نمیدونم چیکار کردن و کی این کار رو کرد که یکسال زندان رو به 70 ضربه شلاق تبدیل کردن و برای شلاق زدن گفتن نمیتونه و رفته پزشک قانونی نامه بیاره که بخاطر بیماری تحمل شلاق رو نداره . این وسط سر من بی کلاه موند . من حالا باید چیکار کنم ؟ کی رو شکایت کنم؟ میتونم برم بازرسی قوه قضاییه اعتراض کنم؟ لطفا راهنماییم کنید

پاسخ ( 1 )

  1. این پاسخ ویرایش شده است.

    با سلام و احترام ،
    ببینید دوست من اینکه در پرونده فروش مال غیر و مراتب بعدی آن چه گذشته است ما هیچ دانشی نداریم پس نمی توانیم قضاوتی کنیم. ممکن است چون متهم جزء ورٍثه بوده سایر شاکیان رضایت داده اند و این موضوع به ایشان کمک کرده است.
    با این وجود خسارات شما ارتباطی با زندان و شلاق و جریمه ندارد شما باید حین رسیدگی به جرم کیفری به دادگاه درخواست جبران ضرر و زیان ناشی از جرم بدهید تا به طور مفصل رسیدگی شود.
    به هر حال اگر جرمی اتفاق افتاده باید ضرر و زیان آن هم پرداخت شود اگر این شخص هم مجرم نبوده دادگاه باید مجرم را بیابد و خسارات شما از این طریق جبران شود.

به این سوال پاسخ بدهید