قبول سرپرستی بچه با رضایت پدر و مادرش

سوال

با سلام
زن و شوهری دو تا بچه دارن حالا نا خواسته باردار شده اند . و از آنجا که توانایی نگهداری بچه سوم را ندارند حتی میخواستند آن را سقط کنن . اما بدلیل تعهدات مذهبی این کار رو نکردند . به بهزیستی مراجعه میکنند اونها هم میگن ما بچه بدون سرپرست رو قبول میکنیم نه بچه شما رو .
حالا بنده و همسرم قبول کردیم که بچه رو بلافاصله بعد از به دنیا اومدن سرپرستی اش رو قبول کنیم . و اونها هم از این موضوع خوشحال هستن .
اما سوال من اینجاست که من چکار باید بکنم که فردا روزی که بچه بزرگ شد … پدر مادر واقعی بچه فیلشان یاد هندوستان نکند و نیان سراغ بچه و بخان اونو پس بگیرن که در اون صورت میدونید با توجه به رابطه عاطفی که بین پدر و مادر و بچه بوجود آمده چققدر این موضوع مشکل هست هم برای بچه و هم ما … ممنون میشم راهنمایی کنید که من چه اقدامات حقوقی ای باید بکنم که بعدا اونها نتوانند از لحاظ قانونی اقدامی برای پس گرفتن بچه بکنند

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام و احترام

    در نظر داشته باشید که بنا بر قواعد شرع و قانون حضانت علاوه بر اینکه حق است ، تکلیف نیز می باشد ، با این توصیف پدر و مادر موظفند از فرزند خود نگهداری کنند .

    در این صورت علاوه بر اینکه راهکاری قانونی برای هدف شما وجود ندارد، اقدام به این عمل هم خلاف قانون است و تبعات مخصوص به خودش را دارد ،  با این حال با توجه به نیت خیری که دارید ، توصیه بنده حمایت مالی این خانواده است تا بتوانند از فرزند خود به نحو مطلوب مراقبت و نگهداری نمایند .

به این سوال پاسخ بدهید