قول و وعده پدر داماد قبل از عقد

سوال

سلام و وقت بخیر پدر همسر بنده قبل از عقد در حضور پدر و مادر و برادر بزرگم ادعاهایی از قبیل سهام بودن پسرشون در شرکت خانوادگی و داشتن خانه مستقل پسرشون رو عنوان کردن،به علت اعتماد بیجا ازشون هیچ مدرک یا سندی نخواستیم بعدا مشخص شد که اصلا سهامی در کار نیست در حالی که تمام مدیریت و کارهای شرکت دست همسر منه،دو تا برادر دیگه هم دارن که هیچ همکاری ندارن تو کار شرکت،یعنی اگر پدرشون فوت کنه هیچ تفاوتی بین همسر من که اینقدر عمر و مدرک و تخصص خرج شرکت کرده با بقیه نیست، و در مورد خانه مستقل هم یه خانه کلنگی داشتن که یک چهارم پولش رو همسر من داده ولی پدرش سند به اسمش نمیزنه، و سه دانگ به اسم برادر وسطی و سه دانگ به اسم پدر شوهرم هست، همسرم هم دچار یه سری تعارفات هست و معذبه با پدرش مطرح کنه موضوع سند رو، الان سوال من اینه با توجه به اینکه این ادعا ها در حضور خانواده من شده میشه با استشهاد کاری کرد؟ چون اینجوری که بوش میاد پدرشون قصد نداره حق همسر منو بده، و بعد فوتشون چون هیچ مدرکی نداریم حقوق ما پایمال میشه، و از طرفی برای عقد به من و خانواده ام دروغ گفتن، حتی در مورد درآمد همسرم، هیچ کاری از دست منو خانواده من برمیاد؟

چون اختلافات خانوادگی که والدین همسرم ایجاد کردن به حدی رسید که امکان طلاق ما هم بود، و این قضیه بیشتر برام مهم شد،ممنون میشم راهنمایی کنید

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام 

    شما با استشهاد چه چیزی را می خواهید اثبات کنید ؟ گفتن این حرفه ها که فلان اموال متعلق به پسرم می باشد ، به معنای معامله یا فروش آن اموال به آن پسر نیست که بعدا بتوان به استشهادیه این معامله را ثابت کرد. 

    البته این امر اگر بخواهید از همسران جدا شوید می تواند به عنوان فریب در ازدواج مورد استناد واقع شود.

    به هر صورت همسر شما می توانند در ملکی که به صورت مشارکتی خریداری نمودند از طریق مراجع قضایی درخواست افراز سهم مشاع و تنظیم سند بدهند . 

     

به این سوال پاسخ بدهید