مدارک تحویلی به میلنیوم

سوال

سلام

سوالی که داشتم درباره بانک میلنیوم پرتغال هستش در بسیاری از جاهایی که شما نیاز به استفاده و ارائه یک حساب بانکی به نام خودتون دارید نیاز به ارائه پروف آدرس proof of address هم هست(مثلا پی پال) که طبیعتا ایران قابل استفاده نیس. صدور بانک استیتمنت bank statement که از طرف خود بانک صادر میشه جهت ارائه بمنظور پروف آدرس استفاده میشه سوال اینجاست آیا امکان داره که ما آدرسی رو در لیسبون پرتغال به بانک ارائه کنیم که این آدرس در استیتمنت بانکی برای مشتری که ما هستیم درج بشود نه آدرس ایران ما آیا بانک میپذیرد؟ (سرویس دهنده هایی وجود داره که یک آدرس حقیقی جهت دریافت نامه ها و مرسولا پستی و فوروارد اون به مقصد شما از آنها قابل تهیه است)

و سوال دوم اینکه آیا احتمال مسدود شدن حساب ملنیوم برای کاربران ایرانی که از طرف شما اقدام به افتتاح حساب میکنند وجود دارد؟(من شخصا در تاجیکستان حساب بانکی داشتم که بدلیل مشکلات سیاسی بین دو کشور حساب ایرانی ها مسدود شد!)

و سوال آخر حساب میلنیوم که افتتاح میشود از کدام نوع است پس انداز savings یا جاری checking ?

ممنون بابت پاسخگویی شما.

پاسخ ( 2 )

  1. با سلام 

    در پاسخ به سوالات شما : 

    1- شما هر ادرسی را به بانک می توانید اعلام کنید به شرطی که یک مدرک رسمی و معتبر که به تایید سفارت پرتغال هم رسیده باشد را به عنوان گواهی آن نشانی ارائه کنید. دقت کنید که حسابهای میلینیوم که توسط اریکه عدل افتتاح میشوند، در حقیقت حساب بانکی اشخاص خارجی هستند و ارائه آدرس داخلی پرتغال در حالی که شخص دارای اقامت این کشور نیست به دور از منطق است. 

    2-  علت اینکه خیلی از حسابهای بسته می شوند ، اختلافات بین دو کشور نیست بلکه قانونی نبودن آن حسابها از همان ابتدا است . افتتاح حساب از دو طریق مقدور است : الف – مراجعه حضوری 2- اعزام وکیل رسمی دادگستری به عنوان نماینده ( در وکالتنامه باید موضوع افتتاح حساب و نام بانک هم ذکر شود ). اما ما می بینیم که در تاجیکستان و کشور های مشابه هیچ کدام از این فاکتور ها وجود ندارد . کسانی که حساب افتتاح می کنند اساسا وکیل نیستند .  علاوه بر اینها هیچ کدام از مدارک در سفارت این کشور گواهی نمی شوند . شما نباید از حسابی که بدون طی مراحل قانونی افتتاح می شود توقع مادام العمر بودن داشته باشید .

    موسسه اریکه عدل با طی روند کاملا قانونی افتتاح حساب را انجام می دهد . مدارک در سفارت پرتغال گواهی میشوند و شما رسماً به وکلای پرتغالی وکالت می دهید. خشت اول اگر درست قرار بگیرد ، مشکلی پیش نخواهد آمد . 

    3- حساب بانکی که در میلینیوم باز می شود از نوع Deposit  است و نوعی حساب سپرده می باشد . 

     

  2. با سلام و سپاس بابت پاسخگویی شما

    همانطور که عرض کردم آدرس در پرتغال یک آدرس پستی اجاره ای است(نه صندوق پستی) که از طریق وبسایت های مربوطه جهت دریافت بسته مدارک و مرسولات پستی استفاده میشود و همانند یک آدرس شخصی و مسکونی نیست که بتوان مثلا قبض آب یا برق که به نام صاحب آدرس است به عنوان گواهی آدرس به سفارت پرتغال ارائه داد.

    اما سوال من اینست با توجه به موضوعی که شما فرمودین پس آیا بانک میپذیرد که ما آدرس خود در ایران را همراه با گواهی آدرس به آنها ارائه کنیم اما آدرس ایران ما در استیتمنت بانکی میلنیوم درج نشود و همان آدرس پرتغال اجاره ای لحاظ شود آیا بانک چنین چیزی را میپذیرد؟

    همانطور که اشاره کردم درج آدرس ایران در استیتمنت بانکی میلنیوم کاربردی ندارد.

    با سپاس.

به این سوال پاسخ بدهید