مدیریت مالی و صندوق مجتمع مسکونی

سوال

با سلام :

من در ساختمان مسکونی خود به مدت حدود 1 سال مدیر بودم و یک تیم هیات مدیره تشکیل داده و هر یک از اعضاء مسئول کاری در ساختمان شده و بنده هم به عنوان مدیر وظیفه نظارت و دادن گزارش را به عنوان بیلان کاری که در برد ساختمان نصب شود .
یمی از اعضاءکه به عنوان مدیر و مسئول مالی جهت دریافت وجوه از همسایگان و پرداخت قبوض بودند که تمامی رسیدها را هم ایشان امضاء می کردند که در پایان هر ماه تمامی رسیدها را از ایشان دریافت و پس از جای گذاری در جدول بیلان کاری به اطالع همسایگان می رساندیم …
که پس از گذشت چند ماه بدلیل بروز مشکلی برای ساختمان از ایشان موجودی پرسیدیم که ایشان فرمودند که موجودی ندارند ( در صورتی که طبق بیلان کاری می بایست موجودی داشته باشند ) که این مورد به اطلاع همه همسایگان رسید و از ایشان توضیح خواستیم که متاسفانه ایشان از دادن پاسخ طفره رفتند و همسایگان به من فشار آوردند که من باید کسری را پر کنم ….!!!!
سوال من اینجاست = که کسری وجوهاتی که ایشان دارد و با توجه به اینکه ایشان در شرح وظایف ساختمان مسئول هستند و امظاء اسناد مالی را ایشان می زدند و برای پرداختها از صندوق مبلغ 150 هزار تومن جهت هزینه تاکسی و…. بر می داشتند چرا من باید پاسخ گو باشم ؟؟؟
و آیا این مورد مبحث قانونی دارد؟
با تشکر

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام و احترام

    همانطور که مستحضرید ، مدیر ساختمان در برابر کلیه مسائل مربوط به ساختمان تحت مدیریت خود مسئولیت دارد و می بایست بر طبق اصول و قواعد مربوطه اقدامات مقتضی را از این بابت انجام دهد، با این توضیحات ، می توانید به منظور رفع مشکلات مالی در ساختمان ، به صورت رسمی به عنوان مدیر ساختمان ، از عضو هیئت مدیره ای که مسئول مالی ساختمان بوده اند بیلان قابل قبول درخواست کنید وایشان نیز بر طبق قواعد و قوانین موظفند که پاسخگو باشند و در صورتی که قصوری رخ داده باشد ، از طریق مراجع قضایی قابل پیگیری خواهد بود .

به این سوال پاسخ بدهید