ممنوع الخروجی بدهکاران مالیاتی

سوال

با سلام و خسته نباشید. پدر من مدیرعامل شرکت حقوقی تولیدی با پروانه بهره برداری است که حدود 200 ملیون تومان بدهی مالیاتی دارد که الان حدود 4 سال است که واحد تولیدی تعطیل شده.پیامکی مبنی بر ممنوع الخروج شدن پدرم آمده. خواستم بدونم مگر در قانون زیر 500 ملیون تومان بدهی مالیاتی را ممنوع الخروج میکنند ؟ و اگر پدرم بخواهد از کشور خارج شود آیا ضمانت یکی از افراد خانواده را قبول میکنند که ایشان بتواند خارج شود؟. با تشکر

پاسخ ( 2 )

  1. با سلام و احترام

    در ابتدا باید دلیل اصلی ممنوع الخروج شدن پدرتان از طریق مرجع مربوطه مشخص شود چرا که امکان دارد دلیل دیگری عامل این موضوع بوده باشد و در همین راستا ، دادستانی در صورتی که به هر دلیلی خروج فردی را از کشور صلاح نداند می تواند دستور ممنوع الخروجی وی را به اداره گذرنامه و مهاجرت ارائه دهد .در ارتباط با ضمانت افراد ممنوع الخروخ نیز مشخص شدن مرجع مربوطه و رفع دلیل ممنوع الخروج شدن ملاک است .

  2. با سلام و احترام

    وزارت امور اقتصادی و دارائی یا سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند از خروج بدهکاران مالیاتی که میزان بدهی قطعی آنها برای اشخاص حقوقی تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری از مراجع قانونی ذی‌ربط از بیست درصد (۲۰%) سرمایه ثبت شده و یا مبلغ پنج میلیارد (۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال، سایر اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی تولیدی از ده درصد (۱۰%) سرمایه ثبت شده و یا دو میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و سایر اشخاص حقیقی از یکصد میلیون (۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال بیشتر است، از کشور جلوگیری نماید.

    شما ابتدا باید تشخیص دهید که پدر محترم جزء کدام دسته از موارد بالا است و سپس باید سرمایه ثبت شده شرکت ایشان نیز در نظر گرفته شود. دقت کنید که متن قانون از واژه « یا » استفاده کرده است بدین معنا که هر کدام اتفاق افتاد مقدمات ممنوع الخروجی محقق می شود.

    از شما دعوت می کنیم مقاله زیر را مطالعه بفرمایید :

    ممنوع الخروجی بدهکاران مالیاتی 

     

به این سوال پاسخ بدهید