نحوه ی تهیه و تدوین روابط قانونی بین شرکای کسب و کار

سوال

با سلام و عرض ادب

یه سوال و راهنمایی در خصوص مشارکت کسب و کار خدمتتون دارم.

ما دو نفر بودیم که شرکت رو سال 94 ثبت کردیم، تا سال 96 به دلیل نداشتن یه سری مجوزها کار نکردیم در ابتدای تابستان امسال و پس از اخد تمام مجوز ها و کارت بازرگانی شروع به همکاری کردیم منتها با اضافه کردن یه شخص سوم. ضمنا این شخص سوم فعلا بنابر دلایلی نمیخاد اسمش در روزنامه رسمی شرکت باشه و میزان سهمش در همه ی امور 30 درصد می باشد (سهم ما هم هر کدوم 35 درصد از کلیه امور)

با این ترکیب شروع به فعالیت کرده ایم و حدود 2 ماه هستش داریم کارها رو پیش میبریم و قاعدتا هزینه های اولیه ای داشته ایم بدون اینکه جایی ثبت قانونیش کرده باشیم.

حالا یه راهنمایی میخام که با این شرایط بهترین راه برای حقوقی و قانونی کردن اموال حال حاضر و آینده این شرکت چی هستش؟ نوع قراردی که باعث میشه حق هیچ کدوم از شرکا ضایع نشه چی هستش؟ و آیا با دستی پر بشه یا اینکه لازمه ثبت رسمی شه

 

ممنونم از لطفتون

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام 

    بهترین راه ثبت رسمی اموال به عنوان اموال شرکت است تا به این شکل هم از مزایای شخصیت حقوقی در خصوص اموال بهره مند شوید و هم اینکه ارزش سهام شرکت شما افزایش یابد . 

    در صورتی که اموال به نام شخص حقوقی ثبت نشوند امکان توقیف انها به خاطر دیون شرکاء وجود دارد . یعنی در این مرحله این اموال شخصیت جدایی از اموال شرکا ندارند و قابل توقیف هستند . 

    از سوی دیگر این موضوع می تواند مشکلاتی همچون بحث فرار مالیاتی را نیز برای شما پیش بیاورد . 

     

به این سوال پاسخ بدهید