هزینه بیمه و خدمات درمانی در دبی

سوال

سلام آیا با اقامت از طریق خرید ملک در دبی میشه از خدمات درمانی و بیمه استفاده کرد و هزینه ماهانه یا سالانه هم اگر داره اعلام کنید ممنون میشم

پاسخ ( 1 )

  1. درود بر شما دوست عزیز،

    دبی از یک سیستم بیمه ترکیبی دولتی و خصوصی استفاده می کند. تقریبا نسبت تامین هزینه ها 40 درصد (سیستم درمان دولتی) و 60 درصد (بیمه خصوصی) است.

    سیستم بیمه درمانی دبی به عنوان بخشی از سیستم بهداشت عمومی ارائه می‌شود، اما به طور کلی می‌توان گفت که رایگان نیست. دولت دبی سیستم بیمه درمانی را برای شهروندان و ساکنان خود ایجاد کرده است، که به آن “بیمه صحی دبی” یا “دبی کرام” می‌گویند.

    بیمه صحی دبی به شهروندان دبی و ساکنان مقیم اجازه می‌دهد تا به خدمات درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در دبی دسترسی داشته باشند. این بیمه شامل برخی از خدمات پزشکی اساسی مانند مشاوره پزشکی، معاینات، عمل جراحی و درمان‌های اورژانسی می‌شود.

    خارجیان و افراد مقیم هم می توانند از سیستم بیمه و خدمات درمانی دولتی دبی استفاده کنند اما قبل از آن باید از وزارت بهداشت کارت سلامت بگیرند.

    توصیه کلی این است که خارجی ها 100% روی خدمات درمانی دولتی تکیه نکنند و حتما بیمه خصوصی هم برای خودشان تهیه کنند. مدت زمان این قراردادها و هزینه آنها هم شرکت به شرکت متغیر هست و خودتان باید در مورد آنها تحقیق کنید.

به این سوال پاسخ بدهید