پیش خرید ملک تجاری

سوال

باسلام . دوباب مغازه پیش خرید کردم و سر وقت پولهایی که در قرارداد مشخص شده بود را به سازنده دادم اما سازنده ملک را در وقت مشخص شده در قرارداد تحویل نداد وقتی که به گفته خودش آماده تحویل بود نیز با تامین دلیلی که من از دادگاه خواستم کارشناس رسمی عنوان کرد که بعضی از کارهای مغازه ها که باید انجام میشده صورت نگرفته است ایشان حاضر به کم کردن رقم مشخص شده در قرار داد برای تا خیر روزانه تخویل ندادن ملک نیستند که باید از مبلغ تحویل کلید یا سند زدن نیستند .
از داور به صورت اظهارنامه خواستم که داوری کند که انجام نمیدهد و هیچ نوشته ایی هم نمیدهد از دادگاه خواستم که داور را بخواهد رای داوریش را بدهد که قاضی رای داد عدم استماع و مختومه کرد و بدون رای داوری ماندیم . دوباره شکایت کردم که بع از دوبار که قاضی رسیدگی را عقب می انداخت دوباره رای داد عدم استماع من باید با این وضعیت چه کنم .
هم قرارداد دارم هم اظهارنامه جهت داور هم نامه کارشناس رسمی فنی عمرانی آیا قاضی می تواند همه اینها را نادیده بگیرد و همش عدم استماع بزند چهر روز گذشته و من شانزده روز وقت دارم تا اعتراض کنم البته نگفته که حق این را هم دارم یا خیر
ممنون میشم راهنمایی جامع کنید

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام

    دوست گرامی ، این اتفاقات نتیجه عدم مشورت با متخصص است. نهاد داوری و استفاده از آن یک کار فوق تخصصی است و حتی از تخصص خیلی از وکلا هم خارج است.

    ما توصیه می کنیم با در دست داشتن کلیه مدارکتان به یک وکیل کاردان مراجعه کنید تا بتوانند دقیقا شما را راهنمایی کنند.

    باید دید که اکنون که داور ها تمکین نمی کنند آیا امکان اقامه دعوی مستقل در دادگاه فراهم شده است یا خیر.

     

به این سوال پاسخ بدهید