خسارت نقص عضو وبیماری شغلی

سوال

باسلام,بتده مدت ١١سال درشرکتی درشغل فنی کارکردم,درابتدا سالم بودم وبیماری نداشتم,روزی ١۶ساعت کار میکردیم وکارهای سخت وسنگین وبدون وسایل ایمنی,الان مبتلا به دیسک کمر وگردن شدم,وحالا شرکت بهانه جویی میکنه ومیگه برین مدرک ونامه از دکتر بیارید که مشکلی ندارید,وبیایین سرکار درغیر اینصورت نه وتعیین تکلیف کنید,حالا اگر بنده چنین نامه ای بیارم دیگه دستم خالیه برای ادعای خسارت و,,,,,یانه موردی نداره,وواقعا اینها قصدشون چیه,میتونم از کارفرما برای خسارت شکایت کنم دستم به جایی میرسه,

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام 

    دوست عزیز اینکه دستتان به جایی می رسد یا خیر بستگی به میزان سندیت مدارک و اسناد شما دارد . هر ادعایی باید پشتیبانش سند و مدرک باشد .

    حتی اگر خود قاضی هم شما را در حال کار سخت و زیانبار دیده باشد باز هم نمی تواند بدون سند و مدرک رای بدهد . شما باید در این خصوص تحقیق نمایید و تا می توانید سند و مدرک جمع اوری کنید .

    اینکه نامه سلامت برای شرکت ببرید در واقع نوعی اقرار است که تا آن تاریخ سالم و سرحال بوده اید و همکاری با شرکت هیچ آسیبی به شما نرسانده است . در کل این کار توصیه نمی شود . این دقیقا مانند موردی است که شرکتها اقرارنامه دریافت حق و حقوق از کارمند می گیرند در حال که به آنها بدهکار هستند. 

    اجازه ندهید این قبیل شرکتها از نیاز مالی شما سوء استفاده کنند و به شما فشار بیاورند و امر و نهی کنند .

     

به این سوال پاسخ بدهید