دریافت هزینه های انتقال سند

سوال

من چند سال پیش یک خونه خریدم . خریداری که ازش خونه رو خریدم(فروشنده) خودش از مالک اصلی خونه رو خرید بود در زمان قولنامه من علاوه بر قولنامه که با خریدار دوم بستم یک وکالت بلاعزل هم در مورد خانه و وام و… از مالک اول گرفتم .
اون زمان وام رو انتقال نمی دادند به همین دلیل وام رو به نام مالک گرفتم و ضامن رو من بردم .
در قولنامه ذکر شده که هزینه های انتقال سند به عهده فروشنده است . من پول رو کامل بهش دادم
الان امکان انتقال در اداره اوقاف با هزینه 1.5 میلیون وجود دارد
سوال من این هست :
اگر من الان اقدام نکنم سند به نام مالک اول صادر می شود و من با وکالت نامه و قرار داد ها باید نسبت به انتقال سند و دریافت هزینه از فروشنده اقدام کنم . اما اگر مالک اول فوت کند عملا وکالت نامه بلااستفاده می شود و فکر میکنم در اون زمان باید بحث شکایت و وارث و… داشته باشم اما اگر الان نسبت به انتقال در اداره اوقاف عمل کنم بعدا ممکن است هزینه هایی رو برای انتقال سند دریافت کند(گفتند 5 % در زمان سند دریافت میشه و …) یعنی شاید مجبور به پرداخت 7-8 میلیون بشم . آیا میتوانم این مبلغ رو در اون زمان از فروشنده طلب کنم ؟؟

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام

    بلکه فرمایش شما صحیح است در صورت فوت شخصی که به شما وکالت داده است ، وکالتنامه باطل می شود حتی اگر بلاعزل باشد و شما باید در این مورد دعوی اثبات معامله را علیه ورثه اقامه کنید .

    اگر تعهد فروشنده به پرداخت هزینه های انتقال صریحاً در مبایعه نامه امده باشد شما می توانید این هزینه ها را بعدا از فروشنده مطالبه کنید . 

    فقط حواستان باشد که هر چه که می پردازید ، برای آن سند و مدرک معتبر جمع آوری کنید تا در آینده مشکلی برایتان پیش نیاید.

     

به این سوال پاسخ بدهید