تخلف از قرارداد مشارکت در ساخت

سوال

با سلام من حدود 4 سال پیش با مهندسی در ارتباط با ارتقاع منزل مسکونی خودم صحبت کردم که در این ارتباط ملک رو از من خریدن و در مقابلش قولنامه ای دستی فی مابین نوشته شد که حدود سه سال دیگه یک واحد مسکونی به من تحویل بده در یه قطعه زمین ثبتی که اون زمین با مشکل ساخت روبرو شد و اجازه ساخت شهرداری نداد و ایشون هم متواری شدن و الان بعد از 4 سال نه از خونه خبری هست نه از خودش و فقط هر از گاهی تماس میگیره که قول و وعده دادن خونه یا پولمونو میده و دیگر هیچ . به دادسرای کرج شکایت کردم ولی به هیچ نتیجه ای نرسیدم چون از نظر قانون این مهندس مجرم و کلاهبردار نبوده و کاری نمیشود از نظر قانونی انجام داد لذا خواهشمندم اگر راهی برای احیای حق و گرفتن حقوق خودم وجود دارد راهنمایی بفرمایی. با سپاس از شما

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام 

    ممکن است از نظر قانونی این مهندس مجرم نباشد اما مطمئنا متخلف قراردادی هست !

    میان شما قراردادی با موضوع مشارکت در ساخت منعقد شده است و مهندس مذکور متعهد شده که تعهدات خود را در خصوص قرارداد ظرف مدت مشخص به انجام برساند.

    حالا که این اتفاق نیافتاده است شما می توانید از طریق دادگاههای حقوقی ایشان را به انجام موضوع قرارداد الزام کنید و اگر امکان پذیر نبود قرارداد را فسخ کنید و خسارت نیز بگیرید. 

     

به این سوال پاسخ بدهید