خانواده_بین الملل

سوال

با عرض سلام و خسته نباشید.وکیل محترم که این پیامو میخونه؛استدعا دارم که پاسخ بنده رو محبت کنن!ما واقعا زندگی بسیار سخت و خاصی داشتیم!!پدر بنده دقیقا ۲۲سال ک در المان زندگی میکنه،و زمانی که منو برادرم (۲ساله و۷ساله بودیم)،بدون اینکه از مادرم طلاق بگیره از کشور خارج شد.ود طی این سالها مادرمون سرپرست مون بوده و هست.این در صورتی هست که در طی این سالها مادرم نه مهر خودش رو ب اجرا گذاشت،نه طلاق گرفت.بعداز ۲۲سال تازه با پدر مون تلفنی در ارتباطیم.اما هیچ کمک مالی ب ما نمیکنه!!!حالا دوتا سوال داشتم.اول اینکه،خواسم بدونم اگر مادرم شکایت کنه و مهر خودش رو ب اجرا بذاره،میتونه پدرم رو در کشور المان محکوم کنه؟

دوم اینکه:نفقه این همه سال منو خانواده ام رو ک پرداخت نکرده،تکلیفش چه خواهد شد؟؟

خیلی ممنونم از لطف شما..

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام 

    دوست عزیز چون ازدواج پدر و مادر شما رسما در کشور آلمان به ثبت نرسیده است لذا حقوقی برای مادر شما در کشور آلمان متصور نیست. اما مادر شما می تواند در ایران مهریه و نفقه خود را مطالبه کند اما اجرای این حکم در کشور آلمان تقریبا غیر ممکن است . 

    به هر صورت اگر مادر شما حکمی مبنی بر این موضوع بگیرد می تواند از اموال پدر در ایران توقیف کند یا در زمان ورود ایشان به کشور ایشان را بازداشت نموده و تقاضای پرداخت نماید . 

     

به این سوال پاسخ بدهید