انتقال دانگ پیرو مشاوره قبل

سوال

سلام
یک سوال قبلا از شما پرسیدم و پاسخ دادید ولی بخاطر طولانی بودن متن و جزئیات را عنوان نکردم در خصوص پاسخی که دادید برایم مبهم است.
آدرس سوال:
http://arikeadl.ir/questions/question/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D9%86%DA%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%86%D8%AF-%D8%B1%D8%B3%D9%85%DB%8C#sabai-entity-content-1281

در برگ عادی روز مهربرون این موارد نوشته شد:
1- 110 سکه طلا بهار آزادی
2- 90 مثقال طلا
3- نیم دانگ منزل مسکونی مادر داماد به ارزش 20 میلیون تومان
3- دو دانگ منزل به ارزش 30 میلیون تومان زمانیکه داماد خانه دار شد به نام زوجه بزند. (توضیح اینکه پس از انتقال دو دانگ ، نیم دانگ منزل برگشت داده می شود.)
در دفتر ازدواج برگه به مسئول دفتر داده شد و این موارد در سند نکاح نوشته شد:
1- 110 سکه
2- 90 مثقال طلا
3- 30 میلیون وجه رایج مملکت بابت خرید خانه
مسئول دفتر ازدواج گفت نمیتوانم در سند رسمی دانگ قید کنم.
توسط مسئول دفتر پایین برگه عادی نوشته شد مادر داماد بایستی در یکی از دفاتر اسناد رسمی حاضر و نیم دانگ منزل را بنام عروس خانم بزند و این موضوع به دفتر ازدواج مربوط نمی شود و مسئولیتی ندارد.

پسرم سال 92 عقد و سال 94 منزل خرید و 30 م را به عروس پرداخت کرد و اقرار گرفت.

با توجه به اینکه در برگ عادی دقیقا و صراحتاً قید شده “پس از انتقال دو دانگ ، نیم دانگ برگشت داده می شود” و تفاوت برگ عادی با سند نکاح روی کلمه دو دانگ است ولی کلیه موارد مهریه برگ عادی و عقدنامه یکی است ،، من بایستی نیم دانگ را انتقال دهم ؟؟؟
لطفا مجدد راهنماییم کنید. / سپاس و تشکر

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام

    هر کس در محکمه ادعایی می کند باید برای اثبات آن دلیل ارائه دهد . 

    شما ادعا دارید که زوجه پس از دریافت 2 دانگ خود یا 30 میلیون از زوج بایستی نیم دانگ شما را برگرداند یا اگر مطالبه نکرده دیگر حق گرفتن آن را ندارد . در حقیقت نیم دانگ منزل شما به منظور تضمین آن 2 دانگ قید شده است .

    بسیار خب . اگر زوجه علیه شما طرح دعوی کند ، شما می توانید استناد کنید که نیم دانگ منزل بنده به عنوان ضمانت پرداخت 30 میلیون تومان قید شده است و تصریح شده که بعد از اینکه زوج 2 دانگ را به نام زوج زد یا معادل آن را پرداخت نمود دیگر دلیلی برای انتقال نیم دانگ وجود ندارد. 

    به هر صورت شما باید از این ادعا دفاع کنید و با دلایل مستند آن را اثبات کنید. 

     

به این سوال پاسخ بدهید