دادخواست خلع ید توسط زوجه

سوال

سلام ، وقت شما بخیر
زوجه از من شکایت خلع ید نموده است ، مواردی به شرح ذیل بیان می کنم ، لطفا راهنماییم کنید:
1- آذر 92 عقد کردیم و مرداد 94 یک واحد آپارتمان دو خوابه بصورت سه دانگ مجزا بنام من و زوجه با وام مسکن تهیه کردیم.
2- آذر 94 زندگی مشترک ما شروع شد ولی دی ماه 95 به علت اختلاف زوجه منزل مشترک را ترک کرد و کل جهیزیه خود را در یکی از اتاق های منزل انبار نمود که من هنگام جمع کردن وسایل توسط ایشان توسط یکی از همسایگان باخبر شدم و از محل کار به منزل مراجعه و به 110 زنگ زدم ،، مأمور کلانتری صورتجلسه ای مبنی بر جمع آوری جهیزیه زوجه طی دو نسخه نوشت و تحویل ما داد.
3- بهمن 95 دادخواست تمکین زدم و وسایل جزئی منزل را تهیه کردم حکم تمکین صادر شد و زوجه ملزم به تمکین شد ولی تاکنون برنگشته است.
4- من از بهمن 92 در منزل پدری خود زندگی می کنم و منزل خالی از سکنه است و فقط وسایل زندگی من در منزل است و یکی از اتاق ها توسط زوجه اشغال شده است.
5- زوجه شهریور 96 از من شکایت کرده و دادخواست خلع ید مبنی بر غصب از ملک داده است.
6- از جهیزیه انبار شده زوجه در اتاق خواب عکس رنگی تهیه کرده ام و از دو همسایه ساختمان استشهادیه مبنی بر انبار کردن جهیزیه زوجه در اتاق خواب و خالی از سکنه بودن منزل تهیه کردم.

لطفا راهنماییم کنید با توجه به اینکه رابطه بین ما زوجیت است و منزل خالی از سکنه می باشد و من هم سه دانگ از ملک سند دارم و هیچگونه غصبی انجام ندادم و در آنجا زندگی نمی کنم و زوجه هم جهیزیه انبار نموده است ،، آیا من با توجه به موارد بالا محکوم می شود و راهنمایی دیگری جهت دفاع که باید انجام بدهم بگویید. / سپاس فراوان

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام 

    آپارتمان شما یک ملک مشاع است و هر یک از شرکا در ملک مشاع می توانند در تمام ملک به نسبت سهم خود تصرف کنند. تصرف عدوانی و بحث خلع ید در املاک مشاع زمانی اتفاق می افتد که یکی از شرکاء مانع تصرف دیگری شود . 

    در مورد شما بحث تصرف عدوانی به دور از ذهن است و احتمالا در دعوای خلع ید زوجه قرار رد دعوی صادر شود . 

     

به این سوال پاسخ بدهید