اثبات مالکیت ملک خودم

سوال

باسلام .

در سال 80 بین پنج برادر و دو خواهر املاکی بخاطر ارث تقسیم شد. شخصی که ان زمان مساحت زمین را بدست اورد فردی غیرمتخصص بود و بنابه متراژی که خودش بدست اورد املاک را تقسیم کرد. این چنین شد که تقریبا همه بیشتر از مقداری که در تقسیم نامه قید شد زمین گرفتند .به من علاوه بر یک شالیزار , 

یک زمین به مساحت 1150 مترمربع (بنابه گفته تقسیم نامه)رسید.که در واقعیت حدودا 200 مترمربع بیشتر است .

بعد از انجام تقسیم نامه بنابه موضوعاتی نزاع هایی صورت گرفت و در نهایت همان موقع همه به اتفاق همگی یک گواهی مبنی بر ترک دعوا را امضا کردیم.

از سال 80 من در ملکی که به گفته تقسیم نامه 1150 متر است خانه ساختم و رابطه بسیار خوبی با تمام برادران دو خواهر خودم داشته ام و کسی اعتراضی نسبت به مکان خانه ی من نداشت چراکه همه قبول داشتند من در زمین خودم خانه ساختم.

به احتمال زیاد متراژ واقعی زمین من 1300 متر مربع باشد ینی مانند بقیه مازادی داشته باشد .حال یک خواهرم که مجاور زمین من است از من شکایت کرده که من به زمین او تجاوز کرده ام!

و حدود تجاوزی را تا نصف خانه من میداند!!!!

در صورتی که خواهرم خوب میداند زمین او کمتر از 1525 متر مربع که در تقسیم نامه امده نیست !و این کارها را برای خصومت شخصی و گرفتن راه از من میکند .از انجایی که نتوانست بخاطر موضوع ترک دعوا مستقیما ادعای زیادی زمین من کند به این حیله متوسل شده . 

و قاضی هم با ارجاع یک کارشناس حکم به اندازه گیری کامل زمین کرده؟؟

از شما خواهش میکنم کمکم کنید و بگویید که چطور میتونم زمین خودم را تمام و کمال حفظ کنم .

متشکرم

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام 

    مسلما معیار و ملاک واقعی تقسیم متراژ حقیقی ماترک متوفی بوده است نه متراژی که به اشتباه در تقسیم نامه آمده است. 

    دادگاه باید موضوع را بر اساس متراژ واقعی و سهم قانونی هر کدام از ورثه رسیدگی کند و تشخصی دهد که آیا در این فرض هم تجاوزی به حریم املاک رخ داده یا خیر. 

به این سوال پاسخ بدهید