پیرو مشاوره قبلی خلع ید (محکوم شدم ، لطفا راهنمایی کنید)

سوال

سلام و وقت شما بخیر
یک سوال حدود دو هفته قبل به آدرس ذیل پرسیدم:
http://arikeadl.ir/questions/question/%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%AE%D9%84%D8%B9-%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%B2%D9%88%D8%AC%D9%87#sabai-entity-content-1351

در سوال شرح دادخواست خلع ید و اتفاقاتی که افتاده بود توضیح دادم و راهنماییم کردید ولی امروز 27 آذر جلسه رسیدگی داشتم ،، کلیه مواردی که برای شما توضیح دادم و راهنمایی کردید را طی لایحه ای بانضمام تصاویر انبار وسایل زوجه و گزارشات و استشهادیه همسایگان بردم تحویل قاضی دادم ، ولی :
متأسفانه قاضی ابتدای جلسه گفت ملک مشاعی است و دو نفر باید ملک تخلیه کنید ،، هر چی به قاضی گفتم هرکدام سه دانگ سند مجزا داریم و زوجه یک اتاق تصرف کرده و من هم بواسطه تمکین زوجه مجبور هستم طبق قانون وسایل زندگی فراهم کنم ،، قاضی گفت شما یک کتاب هم تو خونه داشته باشی میشه تصرف و منزل دیگری باید بگیری و منشی صدا زد که برای استعلام پرونده را ببرد.
سوالم این است:
1- درقانون خلع ید مقابل با تصرف غاصبانه است پس من که تصرف و غصب نکردم و سکونت ندارم و اگر تصرف وسایلم باشد خب زوجه هم تصرف کرده پس چرا اینطور شد ؟؟ 2- از کدام سازمان و به چه عنوان استعلام می کنند؟؟ 3- اگر قبل از جلسه رسیدگی منزل خالی از وسایل می کردم آیا باز هم خلع ید می شد ؟؟ 4- لطفا راهنماییم کنید گیج و مبهم است برایم که چرا این اتفاق افتاد و از روی چه حساب و قانونی است ؟؟ / سپاس

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام 

    دوست عزیز قبل از هر چیز ما همیشه از دوستان خواهش می کنیم که مشاوره های اینترنتی را ملاک دفاع در دادگاه قرار ندهند . بدون مطالعه دقیق پرونده و مدارک و وضعیت که نمی توان مشورت دقیق و بدون نقص داد . 

    نکته دوم اینکه همیشه توقع نداشته باشید که متن قانون عیناً در دادگاه رعایت شود چرا که قاضی هم شخصی است که برخی مواقع نظریه های شخصی خود را بر ماجرا اعمال می کند . گاهی هم قضات تلاش می کنند طرف ضعیف تر ( زوجه ) را گرفته و به نفع او رای بدهند . 

    اینکه قاضی گفته است هر دو باید ملک را تخلیه کنید مضحک به نظر می رسد چرا که مالکین ملک مشاع پس چگونه از ملک خود استفاده کنند اگر آن را تخلیه کنند ؟! 

    نمی دانیم قاضی قرار است چه استعلامی بکند چون این موضوع مرجع استعلام ندارد . 

    توصیه دوستانه ای داریم که با در دست داشتن مدارک کامل به صورت حضوری به یک وکیل مجرب مراجعه فرمایید تا بتوانید موضوع را به صورت مفصل بحث کنید. 

     

به این سوال پاسخ بدهید