قرارداد همکاری مشترک

سوال

سلام بنده با یه نفر که تو کار ساعت بود قرارمان این شد که مقداری پول دهم و ایشان سود پرداخت کنند از بابت کسب و کار خودش اما طرف قراردادی رو امضا کرد که توش نوشته شده بود ما شریک هم هستیم و او از طرف من وکیل و ماذون است برای کار و معاملات مختلف و در عایدات شریکیم و همچنین داوری هم تو قرارداد تعریف کرد که از خودشان هستش و در متن قرارداد نوشته شده کهاین قرارداد بر اساس قوانین شراکت اجرا خواهد شد. الان میگه سرمایه از بین رفته و پولی نیست و ورشکست شدم و پولارو خوردن. میدونم دروغ میگه اما چجوری ازش شکایت کنم همچنین یه سفته هم داده که از بابت حسن انجام کار هستش طبق قرار داد. عملا کلاهبرداری کرده منتها با آشنایی از قوانین که گیر نیوفته. لطفا راهنماییم کنین ممنون

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام 

    اگر شما بواقع قرارداد مشارکت منعقد کرده باشید ماجرا از این قرار است که شرکا در سود و زیان هم شریک هستند اما این شخص باید اثبات کند که سرمایه چگونه از بین رفته است . 

    به عقیده بنده قرارداد شما بیشتر به مضاربه شبیه است و در این قرارداد شخص عامل ( کننده کار ) در صورتی که در از بین رفتن سرمایه تعدی و تفریط کرده باشد مسئولیت دارد . 

    شما می توانید به استناد قراردادتان دادخواست مطالبه وجه به انضمام سود مشارکت را بدهید و موضوع را از طریق دادگاه حقوقی پیگیری کنید . 

     

به این سوال پاسخ بدهید