اعتراض به حکم توقیف موجودی بانکی

سوال

با سلام و احترام اینجانب در قبال وام به ارزش 20 میلیون تومان (از بانک رفاه) چک بانک تجارت به مبلغ 30 میلیون تومان به ضامن خود بدون تاریخ و ذکر بابت ضمانت تحویل نمودم. به دلیل عدم پرداخت اقساط به دلیل طلبی که از آشنایان آن ضامن دارم(حدود 15 میلیون)، تا کنون مبلغ حداکثر 5 میلیون تومان از حقوق ضامن کسر شده است. با توجه به اینکه وام اخذ شده از نوشهر بوده و ضامن نیز ساکن نوشهر می باشد، طی شکایتی و حکمی از شعبه اجرای احکام مدنی دادگستری شهرستان نوشهر در قبال تأمین خواسته مبلغ 20 میلیون تومان بدون ابلاغ این حکم به بنده، اقدام به توقیف موجودی کلیه حساب های بانکی تمامی بانک های اینجانب نموده است. سئوال اول، آیا این حکم صحیح است؟از آنجا که مبلغ کل وام 20 میلیون و حداقل 9 میلیون از آن تا بحال تصفیه شده است و مسئله دوم اینکه از حقوق ضامن شاکی بیشتر از 5 میبیون تا کنون کسر نشده است.سئوال دوم اینکه برای اعتراض به این حکم چه باید کرد تا مبالغ توقیف شده برگردد و حساب هایم باز شود و آیا امکان اقدام از تهران وجود دارد یا باید به نوشهر مراجعه نمود؟

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام و احترام 

    هموطن گرامی 

    قبل از هر چیز باید بدانید که تامین خواسته مربوطه که حسابهای شما بابت آن مسدود شده است ارتباطی به وام و مبالغ پرداخت نشده آن ندارد . 

    تامین خواسته بابت سند تجاری چک به مبلغ ۳۰ میلیون انجام شده است . 

    چک یک سند تجاری است که خود وصف مستقل دارد و ارتباطی به روابط پایه صادرکننده چک و دارنده آن پیدا نمی کند ( اصل استقلال اسناد تجاری ) 

    به همین دلیل شما نمی توانید در پرداخت چک به این موضوع وام استناد کنید . 

    البته اگر چک بابت ضمانت صادر شده باشد می توان در مقام دفاع در دادگاه به این موضوع استناد کرد و متناسب با مبلغ کسر شده از حقوق ضامن درخواست تعدیل مبلغ چک را نمود و توقیف حسابها را مرتفع کرد . با یک وکیل مجرب در دپارتمان وصول مطالبات مشورت نمایید. 

     

به این سوال پاسخ بدهید