خیانت در امانت – اجاره تجهیزات نقشه برداری

سوال

با سلام 

در تاریخ 95/07/01 یک قرارداد اجاره تجهیزات نقشه برداری (ابزار دقیق) با یک شرکت تعاونی خصوصی نوشته ام. بر اساس قرارداد سه دستگاه تجهیزات تحویل شرکت مذکور شد. لازم به ذکر است تاریخ پایان قرارداد تاریخ پایان پروژه های شرکت بوده و تاریخ مشخصی قید نگردید.

پس از چند ماه 2 دستگاه تجهیزات به همراه اجاره آن ها تحویل بنده شد بدون هیچ مشکلی. یک دستگاه تجهیزات باقی ماند که شرکت از 96/06/01 تا به امروز اجاره آن را پرداخت ننموده است. همچنین تجهیزات را هم تحویل نمی دهند. مجموع اجاره های عقب افتاده 6 میلیون و ارزش آن یک دستگاه تجهیزات حدود 25 میلیون می باشد.

دلیل عنوان شده شرکت مذکور جهت عدم ارائه تجهیزات به این جانب، اضافه پرداخت در رابطه با یک قرارداد دیگر (قرارداد طراحی مهندسی) عنوان شده است که البته هیچ ارتباطی با قرارداد اجاره تجهیزات ندارد و در کل از آن قرارداد نیز به بنده  بدهکار می باشند.

لطفا راهنمایی بفرمایید از چه طریق حقوقی ای می توان شرکت را مجاب به پرداخت اجاره و تحویل تجهیزات نمود. همچنین قرارداد این جانب توسط مدیر عامل وقت امضا شده است که در حال حاضر دیگر در آن شرکت مدیر عامل نیست و فقط جزء سهام داران است.

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام و احترام

    در ارتباط با قراردادهای اجاره باید عنوان داشت که یکی از مواردی که در اینگونه قراردادها اهمیت زیادی دارد قید مدت زمان مشخص در آن است با این حال با توجه به مواردی که مطرح نمودید می توان به استناد قراردادی که منعقد شده اقداماتی را صورت داد ،اما قرارداد مذکور باید بررسی شود و ضمانت اجراهای تعیین شده در آن احصاء شود ،که بتوان به آن استناد کرد ، در ارتباط با تغییر مدیر عامل مشکلی وجود نخواهد داشت چرا که در زمان انعقاد مدیر عامل قانونی شرکت قرارداد را امضا کرده و طرف قرارداد شما شخص حقوقی بوده،علی ایحال با این توضیحات تنها پس از مطالعه و تدقیق در قرارداد و آگاهی از جزئیات دیگر میتوان مسیری درست برای رسیدن به نتیجه تهیه کرد.

به این سوال پاسخ بدهید