اتهام به کلاهبرداری

سوال

سلام و وقت به خیر
یکی از آشنایان من به مدت ۱۳ سال در مشاور املاک یکی از دوستان خود مشغول به کار بود. صاحب بنگاه آدمی بود دائم الخمر به طوری که حتی به این آشنای ما اجازه نماز خوندن تو مغازش رو نمیداد اما آشنای ما فردی بود که همه توی بازار روی اسمش قسم میخوردن. طبق اعتمادی که صاحب بنگاه به ایشون داشت مهر مغازه رو در اختیار این شخص گذاشته بود و تمام کار ها رو به اون سپرده بود. اما اخیرا صاحب بنگاه قصد فروش مغازه رو داشت به همین دلیل آشنای ما از اونجا بعد از ۱۳ سال کار بیرون آمد و بعد از مدتی یکی از مشتریان اون مغازه مدعی بر این شد که مبلغ ۳میلیون ۵۰۰هزار تومان پول پیش خانه را نزد بنگاه و نزد آشنای ما گذاشته است و از طرف بنگاه رسید دارد و پول را به آشنای ما تحویل داده و ازش رسیدی که مهر بنگاه زیرش بود را تحویل گرفته. صاحب بنگاه هم اعلام کرد که پول نزد اون نیست و نزد همین آشنای ما که قبلا آنجا مشغول کار بوده است (در صورتی که ادعایش دروغ است). آشنای ما هم ادعا دارد که تمام پول هایی که تحویل میگرفته را نزد صاحب بنگاه قرار میداده اما شاهدی درباره ادعای طرفین وجود ندارد و تنها حرف مشتری است که میگوید پول را نزد مشاور بنگاه که آشنای ماست قرار داده و رسید بنگاه را تحویل گرفته. آشنای ما هم میگوید ۱۳ سال در بازار ریالی پول کسی را نخوردم و هیچکس از من ناراضی نیست و همه قبولش دارند حالا بخاطر مقدار نا چیزی پول از من شکایت کرده اند؟. حالا آنها باهم نزد آگاهی شکایت کردند و پرونده با اتهام کلاهبرداری نزد دادگاه رفته است. آیا این فرد میتونه ادعا خودش رو ثابت کنه در صورتی که مهر بنگاه خودش زیرش بوده؟ در عین حال که همه در بازار آشنای ما رو میشناسن و رو اسمش قسم میخورن ؟

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام ،

    اولا که این مساله هیچ ارتباطی با کلاهبرداری ندارد و در دادسرا باید قرار منع تعقیب صادر شود. شخص طلبکار باید دعوی حقوقی مطرح کند.

    ثانیا پاسخگوی این مساله باید کسی باشد که صاحب امتیاز بنگاه معاملات املاک است نه آشنای شما . چرا که تمام اعمال و روابط مردم با این مرجع با نام و مهر بنگاه صورت می گرفته است.

    اگر سوالی دارید با استفاده از کلید ارسال پاسخ بنویسید.

     

به این سوال پاسخ بدهید