تخلیه و مطالبه اجاره بهاء

سوال

با سلام و خسته نباشید
مستأجر اینجانب دو ماه می باشد که اجاره بهاء پرداخت نکرده در ضمن در اجاره نامه قید شده است:
چنانچه مستأجر اجاره بهاء را رأس تاريخ هر ماه پرداخت کامل ننمايد و يا به هر دليلي از تسليم آن به موجر خودداري نمايد موظف است روزانه مبلغ /200،000ريال معادل بیست هزار تومان بعنوان خسارات ايام دیرکرد در پرداخت اجاره بهاء به موجرین پرداخت نماید و تهاتر خسارت ناشي از تاخير پرداخت اجاره بهاء با مبلغ ودیعه بلا اشکال است و در صورت تأخیر پیش از یک ماه در پرداخت اجاره بهاء به منزلیه تأیدیه فسخ اجاره نامه می باشد و موجرین می توانند اجاره نامه را فسخ و طبق قانون روابط مالک و مستأجر مصوب 1376 مورد اجاره را تخلیه کنند و خود موجرین مختار به تخلیه عین مستأجره می باشند.
حالا من خودم می خواهم شخصأ وسایل مستأجره را جمع آوری و مغازه را تخلیه کنم و وسایل را طی صورت جلسه ای در یک انبار نگهداری نمایم تا خود مستأجر برای بردن وسایلش می آید چون یک ماه است که مغازه را بسته است
آیا چنین کاری را انجام دهم برای من مشکلی پیش نمی آید؟ زیرا کارهای قانوی سه ماه طول خواهد کشید
با تشکر

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام ،

    شما هرگز نمی توانید وارد ملک مستاجر شوید مگر اینکه قرارداد را از طریق قانونی فسخ کرده باشید. در قرارداد شما هم ابید برای فسخ به دادگاه مراجعه کنید.

    ……..  در صورت تأخیر پیش از یک ماه در پرداخت اجاره بهاء به منزلیه تأیدیه فسخ اجاره نامه می باشد و موجرین می توانند اجاره نامه را فسخ و طبق قانون روابط مالک و مستأجر مصوب 1376 مورد اجاره را تخلیه کنند ……..

    حال اگر ملک تجاری باشد و قواعد سرقفلی نیز به آن حاکم باشد ، موضوع پیچیده تر هم میشود. توصیه می کنیم با در دست داشتن مدارک به یک وکیل متخصص اجاره مراجعه کنید.

به این سوال پاسخ بدهید