ادعای خیانت در امانت

سوال

با سلام و عرض ادب

بنده منزل یک نفر حدود 1 ماه پیش کاغذ دیواری نصب کردم.بعد از اتمام کار فرداش به من زنگ زد و گفت ساعت مچیم نیست خبر داری منم گفتم نه.

بعد از اون چند بار زنگ و اسمس داد منم آدمی ام که زیاد حوصله ی بحث و کل کل ندارم بهش جواب دادم گفتم من خبر ندارم خجالت بکش از اتهامی که میزنی. یعنی میگفت ساعت مچیمو تو برداشتی.

چند روز قبل یکی زنگ زد گفت از فلان کلانتری ام آقای فلانی بابت خیانت در امانت از شما شکایت کرده بیا کلانتری منم گفتم مگه الکیه یکی بیاد ادعا کنه کلانتری ام زنگ بزنه به اون طرف بگه بیا.

دوباره امروز یکی زنگ زد گفت این آقا به عنوان خیانت در امانت برای جریان کاغذ دیواری از  تون شکایت کرده بیا کلانتری گفتم من وقت ندارم سرکارم گفت کی میتونی بیای گفتم اصلا نمیتونم مگه هر کی بیاد کلانتری ادعای شکایت کنه میتونن زنگ بزنن بگن پاشو بیا اینجا. اون آقا هم گفت باشه پس از طریق آگاهی اقدام میکنیم احضارت میکنیم.

سوال من اینه اون شخصی که من منزلش بودم و به گفته خودش چون ساعت مچیش گم شده و از من به عنوان خیانت در امانت شکایت کرده اصلا میتونه شکایت کنه؟

آخه به چه حقی اون ادعا رو کرده.  من تا حالا پام به کلانتری باز نشده.

اگه نرم کلانتری چی میشه؟

امکانش هست از دادگاه برام احضاریه بیاد یا از کلانتری یا آگاهی ام میاد؟

آخه بر چه مبنایی اصلا؟

از استرس دارم میمیرم به خدا

تو رو خدا جوابمو زودتر بدید.

پاسخ ( 2 )

  1. با سلام و احترام ،

    دقت بفرمایید که هر کسی می تواند در دادگاه علیه شخص دیگر طرح شکایت کند ، اما این صرفا طرح ادعا است و کسی که ادعا می کند باید ادعایش را با ارائه دلیل اثبات کند.

    کار کلانتری این است که با تحقیقات درستی ادعای شاکی را اثبات کند یا اینکه شما را بی گناه اعلام کند.

    شما حتما باید به کلانتری بروید و از خود دفاع کنید چون کسی که یک طرفه به قاضی برود معمولا برنده می شود.

    نگران نباشید شاکی شما خیلی راه سختی برای اثبات اینکه شما مرتکب خیانت در امانت شده اید پیش رو دارد و بی این سادگی ها هم نمی تواند شما را محکوم کند.

     

    0
    2018-10-09T00:00:00+03:30

    با عرض سلام و ادب

    خیلی ممنون از پاسختون

    یه سوالم هم اینه که مگه از کلانتری با موبایل به کسی زنگ میزنن و میگن که بیا کلانتری فلان شخص از شما شکایت داره؟ یا این کارشون غیرقانونیه و فقط میخوان بترسونن منو تا باج گیری کنن؟ ممنون از پاسخگوییتون.

به این سوال پاسخ بدهید