تنظیم سند

سوال

با سلام و سپاس

بنده یک واحد آپارتمان 9 ماه پیش بصورت پیش فروش خریدم. طبق قول و قراری که با فروشنده داشتیم ساختمان مذکور دارای یک عدد انباری بوده و قرار بر همین بود که یک عدد باشد و بنده آن را به مبلغ 10 میلیون تومان خریدم. و در مبایع نامه دفتری هم قید شد که بابت انباری 10 میلیون تومان پرداخت شده. هنگام تنظیم قولنامه در بنگاه معاملات املاک متراژ انباری مشخص نبود و قرار شد هنگام تنظیم مبایع نامه کامپیوتری با کد رهگیری متراژ مشخص و لحاظ شود که مشخص شد و در مبایع نامه نوشتیم 4 متر مربع.

حالا بعد هنگام سند زدن مشخص شده که انباری 4 متر و 78 سانت شده. فروشنده میگه که متراژ انباری 2متر و 70 سانت بوده و 160*170 و خلاف کرده و باید جریمه و خلاف این اضافه را من بدهم.

لطفا با توجه به اینکه در مبایع نامه کامپیوتری قید شده 4 متر مربع و ایشان از سند زدن امتناع میکند بنده باید چه کنم؟آیا باید شکایت کنم؟

البته تاریخ تنظیم سند تاریخ 31/5/97 بوده که سند 16/7/97 آماده شده و هیچگونه عدم حضوری صادر نشده.

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام و احترام ،

    به هر حال ایشان ادعای صحیحی ندارد. پرداخت خلافی ها با خریداران نیست. کسی که تخلف کرده باید بپردازد.

    اگر موضوع شما جدی است می توانید وارد پروسه الزام به تنظیم سند رسمی بشوید. در این حالت باید اظهارنامه ای به طرفتان ارسال کنید و تاریخی را برای تنظیم سند با ذکر دفتر خانه مشخص کنید. در آن تاریخ دفترخانه اصولا باید به شما گواهی عدم حضور را بدهد.

    بعد از این مرحله مسیر طرح دعوی هموار خواهد شد.

     

به این سوال پاسخ بدهید