عدم انتقال سند توسط فروشنده

سوال

با سلام

در تاریخ 95/11/03یک واحد آپارتمان خریداری نموده ام. طبق مبایعنامه مقرر گردید فروشنده طی 3 هفته از تاریخ عقد قرارداد نسبت به تسویه بدهی بانک سامان و انتقال سند به نام اینجانب اقدام نماید، متاسفانه علي رغم گذشتن حدود دو سال از تاريخ تنظیم مبایعنامه فروشنده از تسویه وام و انتقال سند خودداري مي­نماید و بانک سامان باتوجه به عدم تسویه وام و بالارفتن مبلغ بدهی نسبت به کارشناسی و برنامه ریزی جهت برگزاری مزایده فروش ملک اقدام نموده است.

اينجانب الزام به پرداخت بدهی بانک و­تنظیم سند طي اظهار نامه  در تاريخ 96/10/25به مشتكي عنه ابلاغ شده از وي مطالبه كرده ام ، لكن پاسخي نداده و اقدامي نكرده است.

لازم به ذکر می باشد مبلغ وام 1/500/000/000ریال بوده که طی استعلام اخذ شده تا تاریخ 97/07/14مبلغ 3/020/000/000ریال افزایش یافته است.(مبلغ ملک آلان حدود 350میلیونه)

الان باید چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ممنون میشم راهنمائیم بفرمائین؟

 

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام ،

    در این فرض شما هم یکی از طلبکاران شخص فروشنده هستید.

    احتمالا بانک این ملک را به رهن خود درآورده است و متاسفانه در پرداخت بدهی ها کسی که وثیقه رهنی دارد بر بقیه طلبکاران ارجحیت دارد ( ملک به مزایده می رود و اگر چیزی ماند به سایر طلبکاران می رسد)

    توصیه ما این است که با بانک تصالح کنید و سریعا علیه فروشنده اقامه دعوی کنید و او را الزام به پرداخت کنید. چون اگر بانک قبل از شما مزایده را اجرایی کند دیگر ملک از دست خواهد رفت!

به این سوال پاسخ بدهید