الزام به تنظیم سند و کسر مبلغ معامله

سوال

با سلام و احترام
بنده مغازه ای رو به مبلغ 300 میلیون به همراه یک پارکینگ اختصاصی در سال 1395 از یک دست دوم با مبایعه نامه خریداری کردم (البته خود مالک یا همون سازنده هم پای مبایعه نامه امضا زده) که موعد تحویل و تنظیم سند آن در 30 خرداد 1396 در مقابل 35 میلون باقی مانده از 300 میلیون بود.
حالا با توجه به متواری شدن سازنده که سند به نام اون هست و مشخص شدن اینکه پارکینگ اختصاصی مغازه تامین نشده و 75 میلیون هم برای کل ساختمان ( 12 واحد + سه باب مغازه) بابت سازمان نظام مهندسی بدهکار بوده با توجه به اینکه بقیه ساکنین در حال پرداخت این مبلغ بوده و آن ها در سند خود را تنظیم میکنند و شخصی که من با آن معامله کردم حاضر به هیچگونه همکاری نیست و میگوید در صورت شکایت شما با توجه به اینکه مالک هم پای مبایعه نامه امضا کرده از خودم سلب مسئولیت میکنم و هر انچه که بتوانم از مالک خسارت بگیرم به شما میدهم و یا مستقیم دادگاه شما را با مالک فراری طرف حساب میکند.
1. این امکان وجود دارد که من بتوانم از شخصی که با آن معامله کرده ام خسارت پارکینگ تامین نشده و در صورت لزوم خسارت دیرکرد بگیرم؟
2.خسارت عدم اجرای تهد نسبت به تخصیص پارکینگ چگونه محاسبه می شود؟ آیا به نرخ روز محاسبه میشود یا درصدی از مبلغ مورد معامله و یا نرخ به اندازه نرخ جریمه پارکینگ شهرداری؟

به این سوال پاسخ بدهید