عدم رجوع وثیقه توسط کلانتری

سوال

بنده که به اتهام سرقت خودرو و حمل آلات مواد مخدر بدون وجود شاکی متهم شدم و نصبت مالکیت خودرو به قاضی کشیک به اثبات رسیده بود و با صدور قرار التزام حضور با مبلغ معیین و ثبت وثیقه که خودرو به همراه سند به عنوان ضمانت تا دو روز بعد از رسیدن پرونده به معاونت دادستان در کلانتری در توقیف و تحویل متصرف که بنده می باشم دستور صادر شده ولی مامورین کلانتری از پس دادن وثیقه ممانعت کرده به دلیل به نام نبودن سند خودرو به اسم اینجانب … در حالیست که خودرو به دست بنده توقیف گردیده بود و به عنوان وثیقه در توقیف بوده نصبت به پس دادن خودرو به دادیار اطلاع رسانی نموده متاسفانه بیان کرد مشکلتو با مأمورین حل کن و بنده دستور آزادی خودرو را صادر کردم دیگر به من ربطی ندارد ….
بنده هم به دلیل شکایت علیه مامورین متاسفانه کلانتری با شرط رضایت علیه آنها خودرو را تحویل می دهند حالا بنده از چه مرجعی باید شکایت کنم دادیار یا کلانتری?

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام و احترام ،
    عدم اجرای دستورات دادسرا از سوی مامورین یک تخلف انتظامی است و شما می توانید در دادگاه نظامی علیه مامور خاطی شکایت ثبت کنید.
    از طرف دیگر به منظور افزایش سرعت کار این امکان است که به دادستان ( مقام مافوق دادیار) مراجعه کنید و در خصوص دستورات پرونده از او هم کمک بخواهید

    بهترین پاسخ

به این سوال پاسخ بدهید