همسرم حضانت بچه را قبول نمی کند

سوال

سلام و وقت بخیر
من و همسرم سر اختلافاتی چند ماهی است که باهم زندگی نمیکنیم. دختری ۱ ساله دارم و در این چند ماه همسرم نفقه خودم و فرزندم و نداده و ناچار دادخواست نفقه دادم که هنوز جلسه رسیدگی تشکیل نشده. بنده در خانه پدرم زندگی میکنم از طرفی خانوادم بچه من و قبول نمیکنند و اسرار دارن حضانت بچه رو به همسرم بدم و از طرفی خودم شاغل هستم و روزی ۱۰ ساعت سر کارم و زمانی که منزل نیستم هیچ کس از بچه من مراقبت نمیکنه و در حال حاضر شرایط نگهداری و حضانت فرزندم و ندارم. بارها به همسرم برای تحویل دادن دخترم مراجعه کردم و هربار از تحویل گرفتنش امتناع کرده و گفته برو بزارش بهزیستی. آیا همسرم میتونه حضانت و قبول نکنه؟ و با این شرایطی که دارم و هم چنین سن کم دخترم ملزم به حضانت هستم یا خیر؟ اگر هردو حضانت رو قبول نکنیم تکلیف دخترم چی میشه؟

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام

    بابت مشکلاتی که برای شما پیش آمده است متاسفیم.

    بحثی که هست این است که حضانت هم حق است و هم تکلیف. یعنی که والدین نمی توانند از زیر آن شانه خالی کنند. به عبارت دیگر نه شما می تانید بگویید که حضانت را نمی پذیرم نه پدر فرزند شما.

    به هر صورت طبق قوانین حضانت فرزند تا ۷ سالگی با مادر است اما دادگاه می تواند خلاف این را مورد حکم قرار دهد.

    اینکه شما می فرمایید که هیچکس قبول نکند هم امکان پذیر نیست . کودکی که پدر و مادرش مشخص و در قید حیات هستند نمی تواند به بهزیستی سپرده شود.

     

به این سوال پاسخ بدهید