پیش فروش آپارتمان بدون تنطیم سند رسمی

سوال

بسمه تعالی
بنده با استناد به مدارک موجود که به امضاء و اثر انگشت فروشندگان و خریدار و تایید املاک گردیده .ثابت میکنم که پیش فروش آپارتمان بدون تنطیم سند رسمی انجام گرفته.و هیچ مدرک رسمی دیگری علیه بر مدارک بنده نیست.
بنده در شکایت خود به قانون پیش فروش اپارتمان بدون تنطیم سند رسمی اشاره کرده و مدارک مستند ارائه دادم. بعد از ۹ ماه قاضی پرونده قرار منع تعقیب داده و حق ۱۰ روزه اعتراض به بنده به عنوان شاکی پرونده داده.

حالا

بنده چطور قاضی محترم پرونده را ملزم به اجرای قانون پیش فروش اپارتمان که فروشندگان بدون تنطیم سند رسمی انجام دادند و جرم هست را ،کنم.
لطفا کمکم کنید با راه حلی اصولی

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام و احترام

    قبل از هر چیزی باید خدمت شما عرض کنم که ما در سامانه مشاوره حقوقی استراتژی دفاع در پرونده را مطرح نمی کنیم بلکه تلاش داریم مردم را با حقوق خودشان و قانون آشنا کنیم. ما نمی توانیم به شما بگوییم چطور در فلان پرونده برنده میدان باشید. برای این کار بهتر است با در دست داشتن همه مدارک به دفتر وکیل مراجعه کنید و مشاوره بگیرید.

    به هر حال به موجب ماده23 قانون پیش فروش ساختمان :

    اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش‌فروش ساختمان یا بدون اخذ مجوز اقدام به درج یا انتشار آگهی نمایند، به حبس از نود و یک روز تا یک‌سال یا جزاء نقدی به میزان دو تا چهار برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می‌شوند.
    تبصره ـ جرائم مذکور در این ماده تعقیب نمی‌شود مگر با شکایت شاکی خصوصی یا وزارت مسکن و شهرسازی و با گذشت شاکی، تعقیب یا اجراء آن موقوف می‌شود.

    حال باید دید که شما شکواییه را به چهنحوی تنظیم فرمودید و چه مستنداتی داشته اید.

به این سوال پاسخ بدهید