تصادف با خودروی گران قیمت

سوال

با سلام.من تقریبا 20روز پیش با یه خودرو پورشه پانامرا تصادف کردم که درب عقب پورشه دچار خسارت شده.من مقصر حادثه بودم و پلیس ما رو فرستاد شورای حل اختلاف.مدل ماشین پورشه 2011 هست و به گفته خود راننده پورشه قبلا هم تصادف داشته.شورای حل اختلاف حکم زده که من باید مبلغ 20 میلیون پول به راننده پورشه بدم واسه تعمیر ماشینش و تازه بعد از اون واسه افت قیمت باید تصمیم گیری بشه.بیمه من مبلغ 6700000 تومان داده و خودم هم پول بیمه بدنه خودم رو دادم به راننده پورشه.میخواستم بدونم که ماشین مدل 2011 افت قیمت بهش تعلق میگیره یا نه و اینکه مگه تصویب نشد که مابقی خسارت خودرو باید از محل بیمه بدنه ماشین لوکس تاًمین بشه؟ در ضمن خودرو پورشه بیمه بدنه هم نداره.با سپاس

پاسخ ( 2 )

  1. با سلام و تقدیم احترام 

    افت قیمت فقط مخصوص خودروهای صفر نیست ، خودروی کارکرده هم ممکن است به دلیل خسارتی که به آن وارد می شود دچار افت قیمت شود . مثلا بدنه آن به نحو تعمیر ناپذیری آسیب ببیند . 

    مصوبه جدید در خصوص سقف تعیین خسارت برای خودروهای گران قیمت به این نحو است که تا سقف 126 میلیون شما تعهد پرداخت دارید الباقی آن از محل بیمه بدنه خودرو تامین می شود لذا ورود 20 میلیون خسارت مشمول این موضوع نمی شود. 

    به هر حال طبق قانون جدید قیمت واقعی خودرو حدود ۱۲۶ میلیون تومان فرض و خسارت پرداختی نیز متناسب با آن تعیین می شود.شما می توانید به تصمیم شورا اعتراض کنید و درخواست کارشناسی دقیق تر داشته باشید . آنها باید قیمت خودرو را 126 میلیون فرض کرده و بر اساس آن خسارت را تعیین و محاسبه کنند .

  2. لطفا برای اطلاع بیشتر صفحات ذیل را مطالعه بفرمایید : 

    سقف خسارت خودروهای گران قیمت 

    قانون جدید بیمه اجباری مصوب 1395

به این سوال پاسخ بدهید