زمین و باغ

سوال

سلام و خسته نباشید خدمت شما دوستان عزیز.من یک قطعه زمین خالی را ۹ سال پیش از یک نفر خریداری نموده ام در آن زمین درخت کاشتم حال بعد از ۹ سال که درختان میوه می دهند برادر و خواهران فردی که زمین را به من فروخته آمده اند و باغ را از من طلب میکنند و میگویند این باغ ارث پدری بوده و او بدون اجازه آن ها باغ را فروخته و این درحالی است در قولنامه آمده تمامی خانواده از فروش راضی هستند و هرگونه اعراضی که بکنند به عهده ی فروشنده است و آن ها هم طی این ۹ سال در همین استان بوده و بیش تر از هزار بار از کنار باغ عبور کرده و بنده را هنگامدفعالیت در آن باغ دیده اند و بار ها به آن ها گفته ام که این این زمین خریده ام و آن را به باغ تبدیل کرده ام و آن ها هم طی این ۹ سال چیزی نگفته بودند تا امسال که دیگر درختانی که در آن زمین خالی کاشته بودم میوه میدهند لطفا من را راهنمایی کرده و به من کمک کنید که بدانم از نظر قانون چه می شود

پاسخ ( 1 )

  1. با سلام 

    مال موروثی باید توسط تمامی ورثه و با امضای همه آنها منتقل گردد . اگر فروشنده در زمان انتقال از بقیه وکالت داشته است که مشکلی نیست در غیر این صورت شما باید در دادگاه اثبات کنید که سایر وراث نیز بر معامله رضا بوده اند . 

    اثبات این مساله کمی سخت است . شما باید اثبات کنید که سایر ورثه به صورت ضمنی معامله را پذیرفته اند و در طول این مدت اعتراضی نداشته اند . این کار با شهادت شهود نیز ممکن است . 

به این سوال پاسخ بدهید