الزامات صورتجلسه در مورد کارهای غیر مربوط به کارمند

سوال

با سلام واحترام
اینجانب کارشناس تغذیه بیمارستانی هستم. پنج سال پیش صورتجلسه کردیم که برخی اقلام غذایی بصورت تحویل مستقیم به آشپزخانه بیاید و تحویل من شود.تلقی من این بود که خودم انبارداری این اقلام رابرعهده دارم. بعد ازمدتی به مدیرنامه نوشتم که من نمی توانم انبارداری کنم. قبول نکردند. بعد ار یک سال ونیم دوباره نامه ای نوشتم که بعدازدو هفته اینجانب مسئولیتی در قبال تحویل مستقیم این اقلام نخواهم داشت .آیا این نامه برای ابطال صورتجلسه کافی است یا خیر؟ چون من نمی توانستم یک کاراضافه برشرح وظایفم را انجام دهم.چون در شرح وظایف کارشناس تغذیه عبارت کسب دستور از مافوق درسایر امور وجودندارد.وبعد ازآن انبارداری این اقلام را انجام ندادم.
اکنون متوجه شدم که عبارت تحویل مستقیم به معنی این است که اقلام ابتدا به انبار بیاید و سپس مستقیما به آشپزخانه بیاید ولی در انبار ذخیره نشود. آیا معنی واقعی صورتجلسه ملاک است یا تفسیرهایی که مثلا من ازآن داشته ام ومدتی به آن عمل می کردم.چون بازرس می گفت ملاک نحوه عمل شما بوده که ازاول به آن عمل می کردید.(!)
چون اخیرا تخلفی صد میلیونی دراین باره رخ داده که علت آن ملاک عمل قراردادن درخواست کالای آبدارچی علاوه بر درخواست روزانه من بوده است .گرچه قسمت عمده این مبلغ برگشته است. ولی کارپردازی،انبار و..ازاین صورتجلسه برای برائت خود وانداختن تقصیربرعهده من استفاده میکنند.

پاسخ ( 1 )

  1. هموطن گرامی 

    در حقیقت همه چیز به قرارداد کار شما باز می گردد . الته کارفرمایان در قراردادهای کار صرفا سمت شغلی را ذکر میکنند و از شرح وظایف نیروی کار خبری نیست . 

    شما نباید به ارسال یک نامه کفایت کنید . اگر موضوع به طور کلی و بر اساس عرف محیط کار شما از حوزه وظایف شما خارج است این موضوع را توسط اظهارنامه رسمی به اطلاع مسئولین بیمارستان برسانید و از این مسئولیت اعلام برائت کنید . 

    بدین وسیله شما در یک محمل رسمی موضع خودتان را در این خصوص اعلام کرده اید .

    اما اگر شما به کاری مشغول شودی که در حوزه وظایف شما نبوده است این مساله نمی تواند رافع مسئولیت شما در خصوص تخلفات بعدی باشد .

    باید محتاطانه رفتار کنید . 

     

به این سوال پاسخ بدهید