مشارکت در ساخت

سوال

با سلام واحترام موضوع به مشارکت ساختمانی 23 واحده بازمیگردد. عمر بنا حدود 25 سال می باشد. اخوی بنده صاحب یکی از آپارتمانها ساکن کاناداست، و صراحتا مخالف مشارکت می باشد. و به طور ضمنی تنها راضی به مشارکت اعضا برای حفظ واحدها می باشند. اما اعضا اکثرا توان مالی نداشته و راضی به مشارکت بیرونی و افزایش واحدها به 42 و کاهش متراژ حداکثری می باشند. اعضا در آستانه تعیین سازنده هستند. میخواستم فرایند این موضوع رو با مخالفت یک یا چند واحد بدانم. ممنونم.

پاسخ ( 1 )

  1. دوست گرامی 

    با سلام 

    به موجب ماده 6 قانون تملک آپارتمانها : 

    چنانچه قراردادی بین مالکین ی کساختمان وجود نداشت هباشد ، کلیه تصمیمات مربوط به اداره امور مربوط به قسمت های مشترک به اکثریت آرای مالکینی است که بیش از نصف مساحت تمام قسمت های اختصاصی را مالک باشند . 

     

    همانطور که مشاهده می فرمایید ماده فوق ناظر به ” قسمت های اشتراکی ” است لذا اکثریت نمی توانند در خصوص قسمتهای اختصاصی ساختمان که ملک سایرین است تصمیم گیری کنند . 

    با این تفاسیر برای انعقاد قراردادی همچون مشارکت در ساخت بایستی کلیه مالکین قسمت های اختصاصی ساختمان رضایت کامل داشت هباشند و این تصمیم به اتفاق اخذ شود در غیر این صورت این قرارداد نسبت به سهم مخالفین باطل است .

     

به این سوال پاسخ بدهید